Höstens nya serier - Del 5: NBC

Förbered dig på en megaguide till NBC:s alla nya höstserier. Slå dig ner med en kopp värmande kaffe i augustikylan och läs i lugn och ro igenom all information. Bestäm dig sedan för vilken eller vilka av serierna du vill spana in i höst!
 
The Blacklist: Redemption - midseason
Bildkälla/Image source: IMDB
 
Än finns ingen officiell trailer att tillgå men The Blacklist: Redemption är, som titeln antyder, en spinoff på The Blacklist. I spinoffen följer vi en hemlig agent vid namn Tom Keen som får en partner i Susan "Scottie" Hargrave som är chef över Grey Matters - en hemlig legosoldatsorganisation som tar hand om problem som staten inte vågar beblanda sig i. När de tillsammans jagar den som har attackerat Liz får Tom reda på att Scottie är hans biologiska mamma. Hollywood gör det ännu en gång; castar en "mamma" som ser ut att vara max 10 år äldre än sitt barn (se t.ex. trailern till Frequency som jag skrev om häromdagen). Annars kan nog The Blacklist bli en serie som får en del fans, så länge den till viss del lever upp till föregångaren. The Blacklist har ju en trogen skara fans. Jag kommer inte att titta men det är mest för att jag inte har sett The Blacklist. Följer du The Blacklist? Om inte, kommer du ändå att titta på den här nya serien?
 
Chicago Justice - midseason
Läs om serien i ett tidigare inlägg här.
 
Timeless 3 oktober
En action-/äventyrsserie där en mystisk brottsling stjäl en hemlig tidsmaskin för att förstöra USA genom att resa tillbaka i tiden och ändra det förflutna. Landets enda hopp är en forskare, en soldat och en professor i historia som tillsammans måste använda prototypen till tidsmaskinen för att resa tillbaka till avgörande ögonblick i det förflutna. Njae, det här lockar mig inte alls. Jag är ganska fed up när det gäller action.
 
Taken - midseason (tar över efter Timeless)
Bildkälla/Image source: IMDB
 
Serien utspelar sig i nutid och utgör föregångaren till Luc Bessons filmsuccé med samma titel. Vi får följa en ung Bryan medan han förvärvar de berömda färdigheter som i framtiden kommer att rädda hans dotter. Efter att ha sett Taken 1-3 känner jag mig färdig med konceptet. Jag klarar av att titta på actionfilmer men actionserier intresserar mig inte det minsta för tillfället. Oj, vad jag låter bitter, haha. Det är bara annat som lockar mig just nu. :)
 
Marlon - midseason
Bildkälla/Image source: IMDB
 
En serie som är löst inspirerad av Marlon Wayans (d.v.s. huvudrollsinnehavarens) liv. Han beter sig ofta opassande men är samtidigt en kärleksfull far åt sina barn som han försöker uppfostra tillsammans med sin motsats till exfru. Det här ska väl vara en slags komedi men ska man lita på beskrivningen känns karaktärsdragen och intrigerna för få för att intressera mig.
 
Emerald City - midseason
Bildkälla/Image source: IMDB
 
Det här är helt enkelt en modern tolkning av klassikern Trollkarlen från Oz. Än har jag inte hittat en officiell trailer men det lär väl komma snart. Kommer jag att titta? Förmodligen inte. Jag brukar behöva anstränga mig för att fastna för "sagoserier". Kommer du titta?
 
This is Us 20 september
This is Us porträtterar en grupp människor som föddes på samma dag - bland annat ett gift par som väntar trillingar i Pittsburgh och en stilig TV-skådis som har tröttnat på livet som ungkarl. Det här verkar vara en mysig familjeserie men oj, vad mycket som spoilas i trailern (som vanligt...). Jag hoppas att serien kan leverera ändå, den verkar ju så genuin och kvalitativ. Det här verkar också vara NBC:s enda familjedrama i höst. Är du tillräckligt intresserad för att vilja titta på pilotavsnittet i september?
 
The Good Place - 19 september
En komedi där vi får följa Eleanor Shellstrop (spelad av Kristen Bell) som av misstag hamnar i "The Good Place" när hon dör. Serien är begränsad till 13 avsnitt. Faktum är att trailern är rolig och förmodligen kommer jag spana in pilotavsnittet. 
 
Bildkälla/Image source: IMDB
Midnight, Texas - midseason
En resa in i en avlägsen stad i Texas där inget är som det verkar. För alltifrån vampyrer och häxor till medium och lejda mördare är Midnight en säker hamn för de som är annorlunda. När invånarna i staden tvingas kämpa mot yttre hot i form av motorcykelgäng, poliser och påminnelser från det förflutna, formar de ett band sinsemellan och bildar en väldigt ovanlig familj. Serien baseras på den bästsäljande triologin av Charlaine Harris. Förlåt men vampyrer, häxor och medium? Serien beskrivs som en korsning av Twin Peaks och True Blood. Det känns snarare som att någon har fått hybris och försökt rida på alla möjliga fantasy-succévågor som finns. Nej, nej, nej, det här är resultatet av storhetsvansinne - det kan omöjligt bli bra! Jag vet att jag inte kommer att titta men det finns en mikroskopisk chans att det här faktiskt går hem hos hardcore-fans som älskar överdådiga fantasy-kompotter (ve och fasa dock).
 
Powerless midseason
Bildkälla/Image source: IMDB
 
Powerless utspelar sig i DC-universumet som är fullt av superhjältar, skurkar och fullt vanliga människor. Det här är en komedi som utspelar sig i kontorsmiljö och handlar om ovanligt medelmåttiga anställda på ett försäkringsbolag och deras sökande efter att hitta sina egna superkrafter. Faktum är att den här beskrivningen väcker en nyfikenhet hos mig! Jag brukar inte fastna för DC Comics och liknande serier men det är alltid roligt med en lite ovanlig humorserie! Jag gillar idén. Hör skådespelarna själva prata om serien i klippet här ovanför.
 
Trial and Error - midseason
Bildkälla/Image source: IMDB
 
Jag måste säga att det kommer ovanligt många juridikserier i höst - inte mig emot! Trial and Error är en komedi (yay) som handlar om en storstadsadvokat och hans annorlunda försvarsteam under en stor mordrättegång i en liten stad i södern. Kan det här vara något kanske?
 
Puh! Det där var en hel del nya serier. Hur känner du inför NBC:s höstpremiärer? Själv är jag måttligt imponerad men NBC brukar inte ha det mest lockande utbudet för min smak - trots sina resurser. Det finns ingen av serierna som jag känner att jag absolut måste spana in men de serier som har fått mig intresserad är This is Us och Powerless. Jag kan också tänka mig att titta på The Good Place och Trial & Error. Huruvida de faktiskt kommer att hamna i mitt höstschema återstår att se - det kommer ju så många nya serier i höst! Vilka av serierna fångade ditt intresse? Har du inte hittat någon i det här inlägget kan du alltid läsa mina tidigare guider till andra kanalers höstserier, eller invänta kommande inlägg om ABC och övriga kanalers nya serier. 
 
Tidigare inlägg
Klicka här för att läsa Del 1: FOX


Katrine    •     •   http://serieexecutioner.blogg.se

Visste att det skulle komma en uppföljare på Blacklist innan säsongen var slut, och därför var jag orolig att Liz skulle försvinna ur Blacklist men som tur är verkar det som att hon stannar.
Men jag kommer inte se på uppföljaren, storyn som spinoffen är baserad på intresserade mig inte alls och Tom har jag aldrig fastnat för.

Men jag tyckte att Taken och Emerald City verkade bra, så dom ska jag kolla på.

Svar: Okej! Intressant att få en åsikt från någon som faktiskt följer The Blacklist :)
seriereflektioner.blogg.se

Felicia    •     •   http://frokentv.se

This is us ska jag såklart se, 1. MILO 2. Familjedrama är de bästa som finns. Ska nog se alla fall första avsnittet av the good place för en från Gilmore podcasten har varit med och producerat den. Poweless lär jag checka också

Svar: Haha ja, This is Us förstod jag nästan var given för dig! :D Tror Powerless kan bli bra faktiskt.
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Jag är ganska nyfiken på de flesta serierna på denna listan faktiskt :) Timeline ska jag absolut kolla in då den handlar om tidsresor, jag älskar ju sånt... Även Trollkarlen från Oz är en berättelse jag gillar så Emerald City kommer jag kolla in den med. Sen är det This Is Us och Powerless som låter lite intressanta, vi får se hur det blir med dem men något avsnitt kan jag väl testa på :)

Svar: Ja, Timeless är nog i din smak :) Kul att du har hittat några tänkbara serier!
seriereflektioner.blogg.se

Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Jag kommer ge Powerless och Emerald City en chans. Timeless är den enda tidsrese-serien jag inte tänker ge en chans. Har du tänkt på hur många som kommer egentligen?? Timeless, Time After Time och Making History. Är jätte taggad på Time After TIme!

Svar: Roligt! Powerless ser jag fram emot :) Ja, det är inne med tidsresor nu! ;)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype