Höstens nya serier - Del 2: CBS

Bull - 20 september
Bull är en ny serie som är inspirerad av Dr. Phil McGraws (japp, den Dr. Phil) tidiga karriär som grundare av en av de mest effektiva rättegångskonsultsföretagen någonsin. Dr. Bull är både charmig, briljant och fräck - därmed är han den ultimata mästaren på att kombinera psykologi, mänsklig intuition och högteknologisk data för att lära sig om jurymedlemmars, advokaters, vittnens och den anklagades beteenden. Faktum är att jag är intresserad av den här serien. Den har lite "House"-anda, eller hur? Är du intresserad av att kika på piloten så har serien premiär 20 september.
 
Doubt
Doubt ska ha premiär midseason men än finns ingen trailer att tillgå. Serien ska handla om advokaten Sadie Ellis som inleder ett förhållande med en klient som kan vara skyldig till ett brutalt brott. Katherine Heigl medverkar.
 
The Great Indoors - 27 oktober
Det här är en komediserie om en äventyrsreporter som tvingas anpassa sig till dagens samhälle när han blir ledare över en grupp milleniumbarn i tidningens digitala avdelning. Det räcker med att konstatera att det här nog inte är något för mig. 
 
Kevin Can Wait - 19 september
En nypensionerad polis ser fram emot att få spendera mer tid med sin fru och sina tre barn men han inser snart att hemmalivet kan vara mer utmanande än livet som polis. Nej, jag söker ingen serie i den här genren så jag säger PASS på denna. 
 
Case Closed - 18 september
CBS sänder en specialserie på sex timmar uppdelat på tre dagar. Det är en thriller/dokumentär om mordet på JonBenét Ramsey. 
 
MacGyver - 23 september
MacGyver har jag skrivit om samt lagt upp en trailer här.
 
Man with a Plan - 24 oktober
Har du abstinens efter Matt LeBlanc har jag goda nyheter! Han är tillbaka i komediserien Man with a Plan som har premiär ny i höst. Här tar han sig an rollen som hemmapappa. Det här är inget för mig men kanske för dig?
 
Pure Genius - 27 oktober
Pure Genius följer en ung gigant inom teknologi från Silicon Valley som rekryterar en erfaren kirurg, med ett tveksamt förflutet, till att starta ett sjukhus som använder sig av cutting-edge-teknologi inom medicin. Den här trailern såg jag för några månader sedan och fastnade faktiskt för den! Jag trodde att jag hade skrivit om den här i bloggen men jag kan inte hitta ett sådant inlägg. Hur som helst så kändes första delen av trailern som lite sådär men efter att ha sett hela är jag ändå intresserad! Ett flertal saker lockar mig: Dermot Mulroney (som är en jättebra skådespelare), den uppenbara dynamiken mellan honom och den unge tech-nörden samt att det verkar som att det kommer att ske känslomässiga utvecklingar under seriens gång. Vem vet! Som vanligt är trailern lite för avslöjande men nu vet jag åtminstone att jag är nyfiken! Är det här en serie du vill se?
 
Training Day - midseason
En kriminalthriller som tar vid 15 år efter händelserna i filmen som kom år 2001. Serien följer en ung polis i LA som får en korrupt partner. Kan det här bli bra? Jag måste säga att skådespelarna verkar vara riktigt bra. Dessvärre vet jag med mig att jag aldrig orkar följa den här typen av polisserier. Det känns lite mer som en film än en serie. Fun fact: "Jason" från Pretty Little Liars skymtas i trailern.
 
Sammanfattningsvis är det är tre av dessa serier (Bull, Doubt och Pure Genius) vars pilotavsnitt jag kan tänka mig att titta på men det är tveksamt om jag kommer att börja följa någon. Det är svårt att säga på förhand men jag har börjat identifiera ett visst mönster i mitt tittande och då blir det lättare att avgöra hur stor chansen är att man kommer titta! Är du nyfiken på någon av dessa serier? Håll utkik efter ABC, NBC och andra kanalers nya höstserier - här på bloggen!


Katrine    •     •   http://serieexecutioner.blogg.se

Tyckte att trailern till Bull var bra och Man with a plan verkade bra och kommer ge dem en chans. Sedan tyckte jag att Pure genius verkade hyfsat bra, kommer nog kolla in den också.

Svar: Okej, kul att man lockas av lite olika trailers, även om jag håller med dig både angående Bull och Pure Genius!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype