Höstens nya serier - Del 1: FOX

The Exorcist
Jag är egentligen inget fan av skräckfilmer eftersom jag inte förstår tjusningen i att bli rädd. En skräckserie gör mig nästan ännu mer avskräckt eftersom det blir en utdragen plåga. Det här manuset verkar dock riktigt bra och fyller en djupare funktion än att bara skrämma upp sin publik. Den här nytolkningen av klassikern kan bli bra. Jag kan tänka mig att titta på The Exorcist! 
 
24: Legacy
Precis som titeln antyder är serien en fortsättning på serien 24. Nu är det risk för en storskalig terrorattack mot USA, varpå huvudpersonen Eric Carter får kämpa mot klockan för att förhindra att attacken sker. Det är visserligen inget fel på den här trailern men jag vet av erfarenhet att den här typen av serier inte är min grej, så trailern lockar mig inte alls. 
 
APB
Gideon Reeves är en s.k. tech-miljonär som efter att ha bevittnat sin väns mord bestämmer sig för att köpa upp det förfallna 13:e distriktet och gör om det till en privat polisstyrka. Intressant premiss. Förmodligen lär jag inte kolla, främst p.g.a. tidsbrist och att jag måste göra prioriteringar. Kommer du att kolla? 
 
Lethal Weapon 
Den ikoniska polisduon Riggs och Murtaugh är tillbaka i en nytolkning i serieformat. När Texas-polisen och tidigare Navy SEAL-medlemmen Martin Riggs förlorar sin fru och sitt barn flyttar han till Los Angeles för att starta om på nytt. Väl på plats får han en ny partner vid namn Roger Murtaugh som nyligen har överlevt en mindre hjärtinfarkt och därför måste leva ett stressfritt liv. Tillsammans tar de sig an brottsligheten i det moderna Los Angeles. Jag har aldrig sett filmklassikern Dödligt vapen så jag har inga speciella förväntningar på denna serie. Har du kanske sett filmerna 1-4?
 
Making History
Tre vänner hittar ett sätt att resa i tiden. De besöker några av historiens största händelser samtidigt som de försöker lösa sina egna personliga problem. Det blir en komisk krock mellan historia och populärkultur. I serievärlden låter det här som ett ganska komiskt koncept som främst brukar förekomma i filmernas värld. Jag tycker att trailern är förvånansvärt rolig och det hela verkar ändå lovande!
 
The Mick
En fattig och burdus kvinna får överta vårdnaden om sin rika systers tre barn när systern flyr landet för att undvika klammeri med rättvisan. Det här känns inte som en blivande långlivad succé utan snarare en idé som är rolig i ett litet tag. Det verkar ändå som att The Mick kan bli ganska rolig men det är svårt att säga.
 
Pitch
Pitch handlar om Ginny Baker - den första kvinnan att spela i den stora baseballigan. Det är en intressant story men tyvärr är trailern väldigt avslöjande och det känns alltid lite trist att få så mycket information på förhand, eller vad anser du? 
 
Shots Fired
Shots Fired handlar om efterdyningarna av en skjutning med rasistiska motiv i en småstad. Den här tio-timmarsserien fokuserar på vem som sköt och varför. Visserligen verkar konceptet gripande och lockande men jag kommer nog inte att titta. Man kan inte hinna se allt. 
 
Son of Zorn
Jag vet inte varför men något säger mig att det här kan vara en blivande succé! Blandningen av det animerade i en verklig värld känns som något som kan tilltala många då det är annorlunda och roligt. Själv kommer jag inte att titta då jag inte brukar fastna för liknande humorserier, även om just denna kanske saknar exakt motsvarighet. 
 
STAR 
Serien fokuserar på tre talanfulla sångerskor som arbetar hårt för att uppnå sina drömmar. Oväntat intressant trailer! Serien verkar ha djup. Det är helt enkelt något jag gillar med trailern men det är svårt att sätta fingret på vad. Det verkar finnas genuinitet. 
 
Nu när du har fått en introduktion till Foxs kommande höstserier, vilken ser du mest fram emot? Kommer du att titta på någon av serierna här ovanför? Varför/varför inte? För att sammanfatta mina egna åsiker kan jag konstatera att de serier jag kan tänka mig att titta på är The Exorcist, Making History och Star. Håll utkik efter kommande inlägg om ABC, NBC och andra kanalers nya höstserier! 


Felicia    •     •   http://frokentv.se

Tror jag kommer kolla in star men nog ingen av de andra :)

Svar: Kul ändå! Star verkar lovande :D
seriereflektioner.blogg.se

Katrine    •     •   http://serieexecutioner.blogg.se

Tycker ju om filmer/serier som är baserade på verkliga sporthändelser, så kommer nog kolla på Pitch men "vågade" inte kolla på trailern eftersom du sa att den gav för mycket info.

Svar: Vad roligt! Ibland kan det vara bättre att bara skippa trailern och släppa alla förväntningar. Om det visar sig att du gillar den sen får du gärna skriva en kommentar här i bloggen! ;)
seriereflektioner.blogg.se

Katrine    •     •   http://serieexecutioner.blogg.se

Ja men precis så slipper man bli besviken. Det gör jag (om jag gillar den, haha)

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

24: Legacy får jag väl se någon gång, men det dröjer nog då jag inte sett klart 24: Live Another Day ännu. De bara kommer och kommer de där nya 24-delarna... Jag älskar serien men tycker ändå åtta säsonger var ganska lagom ;)

Lethal Weapon måste jag dock se då jag totalälskade filmerna som liten, och gör det fortfarande :D

Svar: Vad roligt att du är intresserad av helt andra titlar än jag! Jag har ju inte sett Lethal Weapon - det är ju dags att göra det kanske!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype