Kommande serie: Chicago Justice

Bildkälla/Image source: TVLINE
 
Kan detta vara något att se, kära läsare?
Chicago-franchisen består hittills av totalt tre serier: Chicago P.D., Chicago Fire och Chicago Med. Nu kommer ännu en serie, med premiär midseason, som heter Chicago Justice. Det är kanalen NBC som visar serien och den är en spinoff på Chicago P.D. Pilotavsnittet sändes 11 maj i tredje säsongen, avsnitt 21 av Chicago P.D. Serien har sedan dess fått några karaktärer utbytta men den förväntas alltså nu ha sin riktiga premiär i mitten av hösten. 
 
Chicago Justice kommer att följa statsåklagaren och dennes medarbetare i form av övriga åklagare och utredare, när de navigerar genom politik, juridik och media i sin jakt på rättvisa.
 
Initialt låter detta som en serie i min smak. Jag älskar juridiska serier (tips: Boston Legal), men frågan är om jag vågar ha höga förväntningar? Det bästa är nog att ha ett öppet sinne och invänta premiären i höst. Är det någon av er som följer resterande Chicago-serier? Vad anser du i så fall om den/dem? Kan du tänka dig att titta på denna nykomling? 
 


Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Jag följde Chicago Fire i två säsonger, men tröttnade sen och har inte sett ett avsnitt sen dess. Gillade den, men de är samtidigt lite sådär och det räcker med några säsonger för min del innan man tröttnar. Förstår inte riktigt grejen med att skapa hur många sådana serier som helst. Såklart är det kul när de blandar vissa avsnitt (har även sett lite av Chicago P.D och ett flertal avsnitt har varit cross-overs med Fire), men samtidigt är det just sådana serier som man lätt tröttnar på. Eller så är det bara jag...

Svar: Den typen av serier brukar jag också tröttna på, så jag förstår dig :)
seriereflektioner.blogg.se

Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Jag har endast sett Med i den här Chicago-serien, men fastnade inte riktigt. Känns som att man måste följa alla, för allt jag har hört folk prata om är alla crossovers med karaktärer! Men om det är någon Chicago-serie jag vill följa är det nog den här! Vet du om det finns några andra roliga juridik-serier? Förutom Boston Legal då

Svar: Okej! Ja, absolut :) Jag tänkte att jag kan göra ett inlägg om det faktiskt!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype