Höstens nya serier - Del 4: Amazon

Good Girls Revolt - 28 oktober
Bildkälla/Image source: IMDB
 
Good Girls handlar om livet på en amerikansk tidningsbyrå under det sena 60-talet. Vi får följa med de anställda, både i deras professionella tillvaro och i deras privata sfär. Nästan uteslutande tack vare de fascinerande kläderna kan jag tänka mig att se den här serien. Att handlingen centreras kring den kvinnliga revolten är också ett lockande tema. Den här serien är en del av Amazons nya grej som är att släppa ett gäng pilotavsnitt för att låta tittarna välja sin eller sina favoriter som sedan får en beställning av en hel säsong. Det positiva med det här tillvägagångssättet är att det blir tittarna som styr marknaden. Det negativa är att det är extremt svårt att förhandsbedöma en hel serie baserat på ett pilotavsnitt.
 
One Mississippi - 9 september
En s.k. mörk komedi som delvis är en självbiografi. En kvinna vid namn Tig återvänder till sin hemstad efter sin mammas plötliga död. Tig kämpar med sina egna hälsoproblem och får nu försöka hantera förlusten av den enda personen i världen som förstod henne. Den här ger ett sömnigt intryck och dessa typer av relativt händelselösa trailers brukar tyvärr motsvaras av ganska händelselösa och utdragna avsnitt. Nej, One Mississippi är inget för mig.
 
Fleabag - 16 september
En ung kvinna försöker hantera livet i London samtidigt som hon bearbetar en stor tragedi. Här har vi något som jag har fastnat för! Jag gillar det lite annorlunda konceptet att huvudpersonen pratar direkt in i kameran ibland. Det här känns lite som en Master of None med en kvinna i huvudrollen. Roligt koncept - den här vill jag se!
 
Trial - 14 oktober
Det är lite oklart för mig om serien har hetat Trial och sedan bytt namn till Goliath eller hur det ligger till (förmodligen är det så). Klart är i alla fall att det är Billy Bob Thornton som spelar den vanärade advokaten Billy McBride som numera riktar in sig på skadeståndsfall för personskador. I serien får han ett fall som skulle kunna ge honom upprättelse eller åtminstone ge honom möjlighet att hämnas på firman som avskedade honom. Beskrivningen av den här serien gör mig oehört intresserad men trailern lämnar stora frågetecken och inga stora förhoppningar. Det här är en serie som låter superbra på pappret men det känns som att det finns en risk för platt fall här. Jag har aldrig gillat Billy Bob Thornton så det försvårar i processen att vilja gilla den här serien. Vi får väl se om jag tittar på pilotavsnittet eller inte! Skulle du vilja titta? 
 
Sammanfattningsvis är jag inte speciellt lockad av någon serie förutom Fleabag som tvärtom tilltalar mig mycket! Good Girls Revolt kan jag tänka mig att kika på eftersom den ändå har bra förutsättningar. Goliath/Trial kan bli bra men det återstår att se. Det är svårt att göra en bedömning utifrån en så intetsägande trailer. Har du hittat någon intressant serie bland Amazons kommande höstserier? Annars får du hålla utkik efter mina nästkommande inlägg om ABC, NBC och andra kanalers nya höstserier!
 
Tidigare inlägg
Klicka här för att läsa Del 1: FOX
Klicka här för att läsa Del 2: CBS
Klicka här för att läsa Del 3: The CW


Lena    •     •   http://livinginfictionalworlds.blogg.se/

Good Girls Revolt låter riktigt bra faktiskt men med min tur så kommer väl folk ogilla den så den inte får fortsätta :P

Svar: Haha! Det får vi inte hoppas :)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype