Höstens nya serier - Del 3: The CW

Frequency - 5 oktober
En serieversion av filmen med samma titel från år 2000. En polisdetektiv upptäcker att hon kan kommunicera via amatörradio med sin pappa som hon aldrig har lärt känna och som dog år 1996. De bygger upp en relation när de arbetar tillsammans för att lösa ett ouppklarat mord men snart märker de av en s.k. "butterfly effect" som påverkar verkligheten idag. Den här beskrivningen får mig att vilja se både filmen och serien. Jag älskar såna här koncept med lite mystik och övernaturliga händelser. Men mamman alltså (!) - WTF?! Hon ser ju bara några få år äldre ut än sin dotter. 
 
No Tomorrow - 4 oktober
No Tomorrow handlar om... ja, kolla in trailern och se! Jag är positivt överraskad och tänker "varför inte?". Jag gillar komediserier som inte är av "skratta-rätt-ut"-karaktär och den här verkar ganska gullig. 
 
Riverdale - midseason
Och så till serien JAG hypar allra mest... den nya versionen av tecknade Archie! Jag har inte hittat någon trailer med acceptabel kvalitet att dela med mig av här på bloggen men googla lite så hittar ni nog en. Annars kan ni titta på trailern ovanför där serien och karaktärerna får en kort introduktion. Det här är en premiär som jag ser väldigt mycket fram emot och vi får alla helt enkelt hålla utkik efter ett premiärdatum i höst. Vill du läsa om serien kan du göra det på Variety


FrökenTV, bloggen om tv och film    •     •   http://efji.blogg.se/

Längtar tills riverdale sååå sjukt mycket.

Svar: Åh vad roligt! :D jag också!
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Haha jag ser också jättemycket fram emot Archie! Uhmhum, jag menar, Riverdale ;)

Svar: Haha, jag tycker att Archie är lika rätt som Riverdale ;)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype