Verk som har pÄverkat mitt liv: Curb Your Enthusiasm

đŸŒ·Â Â Det hĂ€r ett inlĂ€gg i samarbete med  FELICIA, ELSA, EMELIE, och KARINÂ đŸŒ·
Vi har just nu en pÄgÄende temavecka som pÄbörjades i mÄndags.
Temat Àr "verk som har pÄverkat mitt liv".
 
LÄS DEL 1 HÄR
LÄS DEL 2 HÄR
LÄS DEN 3 HÄR
 
Vi har nu kommit till inlÀgg nummer fyra i denna temavecka. Den hÀr gÄngen vill jag ta upp Ànnu ett verk som ganska nyligen har gjort ett avtryck hos mig. Det handlar om en komediserie som impnerade pÄ mig lÄngt mer Àn jag hade kunnat ana.
 
Serien jag pratar om Àr Curb Your Enthusiasm!
 
 
Jag har hunnit nÀmna serien ett par gÄnger pÄ bloggen sedan jag började titta pÄ den nÄgon gÄng i januari. Ni kan lÀsa min introduktion till serien hÀr och en fullstÀndig recension av sÀsongerna hÀr.
 
I det hÀr inlÀgget skulle jag snarare vilja utveckla just varför Curb Your Enthusiasm har pÄverkat mitt liv.
 
Jag tror att jag började titta pÄ serien nÀr jag var sjuk i influensan. Serien blev snabbt ett vÀlkommet inslag i min vardag. Under den hÀr tiden skrev jag mitt examensarbete och eftersom jag skrev mitt examensarbete nÀr mÄnga av mina andra kompisar redan var fÀrdiga, blev huvudpersonen (Larry David) nÀstan som en vÀn till mig. Det lÄter bisarrt nÀr jag skriver ut det sÄ hÀr, men jag Àlskade kÀnslan av att starta och avsluta dagen med nÄgra avsnitt av Curb (som jag kort och gott kallar den). Varje avsnitt gav mig en varm kÀnsla inombords och jag tror faktiskt att jag blev extra motiverad att skriva pÄ mitt examensarbete, just för att jag hade en sÄ trevlig serie att följa samtidigt. Runt den hÀr tiden hade jag verkligen noll motivation till att följa andra serier, sÄ den hÀr var ungefÀr min one and only. Curb kom verkligen lÀgligt in i mitt liv. Kanske var det Àven dÀrför som jag Äterigen fick upp intresset till att se andra serier, nÀr Curb sorgligt nog tog slut.
 
 
Efter att ha haft samma serier som favoriter pÄ TVShow Time, var det med glÀdje jag kunde inplacera Curb som en av mina favoritserier. Mitt favoritavsnitt? Det Àr antingen The Thong, The End, Palestinian Chicken, The Doll eller The Ski Lift. Förmodligen det sistnÀmnda.
 
Ni som har sett Curb Your Enthusiasm - vad tycker ni om serien och vilket Ă€r ert favoritavsnitt? 😊











Kom ihÄg mig?
VĂ€lkommen till bloggen Seriereflektioner!
HÀr bloggar jag om allt det senaste i serievÀrlden och dÀrtill Àven nÄgot om filmer. Letar du efter de bÀsta tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rÀtt! HÀr skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att fÄ höra av dig i kommentarsfÀltet!
Vill du kontakta mig Àr du vÀlkommen att höra av dig till den e-mail som stÄr i menyn ovan.

HannaVic logotype