Curb your enthusiasm

 
 
Hej alla! 
 
Jag blir så glad av att läsa era kommentarer och att ni håller er aktiva, trots det sega flödet av uppdateringar just nu. Det är faktiskt inte min mening att det ska vara tomt här utan det handlar om att jag i förrgår drabbades av influensan, så jag ligger för tillfället nerbäddad. Jag har inte varit så här pass sjuk på flera år, och tajmingen kunde inte ha varit sämre. Jag har tusen saker att fixa egentligen och tja, ni vet hur det blir!
 
Nåväl. Förutom att uppdatera er om min fysiska status vill jag faktiskt passa på att tipsa om en serie som jag har upptäckt nu när jag ligger sjuk. Serien heter Curb Your Enthusiasm, eller Simma lugnt, Larry! på svenska. Jag kan inte fatta att jag inte har gett den en chans innan, men till mitt försvar har jag knappt tänkt på att den existerar. Formatet är väldigt unikt. Serien handlar om Larry David, spelad av Larry David själv. För er som inte vet är Larry David en av skaparna av kultserien Seinfeld, som jag aldrig har gett eller kommer ge en chans. Trots att jag vet att Seinfeld nog inte är min typ av serie, visste jag ögonblickligen att Curb Your Enthusiasm är något för mig. Larry David har sagt att karaktären är han själv om han helt saknade social kompetens. För det är många pinsamma ögonblick i serien. Faktum är att serien nästan inte handlar om något annat än just de sociala missöden som kan uppstå, och oj oj, vad de är många! Enligt beskrivningarna saknar serien manus - karaktärerna är fiktiva men skådespelarna får bara reda på den stora handlingen, och sen är resten improvisation. Tämligen unikt! Det förekommer en hel del gästskådespelare. Jag har bara sett den första säsongen hittills men då har bland annat Ted Danson och Julia Louis-Dreyfus medverkat. Det är inte en haha-komedi, utan snarare är det så pinsamt att man vill stoppa huvudet under täcket. Sådana pinsamma situationer kan dock ge upphov till en del skratt! 
 
Serien sändes mellan 2000-2011, men har blivit aktuell igen under 2017 då säsong nio kom som en bonus, och nu är serien förnyad för en tionde säsong. Oroa er inte! Det är bara tio avsnitt i varje säsong, och avsnitten är 28 min långa, så jag skulle säga att det är ett typiskt HBO-format och det går snabbt att titta. Perfekt om man ligger hemma med influensa, som ni kanske också gör (hoppas inte)! Vill du titta så ser du den på HBO Nordic.
 
Bildkälla/Image source: © HBO


Felicia    •     •   http://frokentv.se

Krya! Jag älskar Seinfeld, haha. Inte sett ett enda avsnitt av denna dock :)

Svar: Tack! <3 Är det sant? Nej, alltså Curb Your Enthusiasm ser ju inte direkt lockande ut men den är skitrolig, på sitt sätt! Gillar det annorlunda konceptet och känner igen mig i Larry David ganska mycket, haha.
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype