7 nya TV-serier att spana in

Jag fortsätter på temat då jag i november listade 8 TV-serier att se fram emot (bl.a. The Crossing). I det här inlägget kan ni läsa om Jack Ryan och Castle Rock. I ett annat inlägg skrev jag om den eventuellt nästa stora snackisen Babylon Berlin.
 
McMafia
 
Det är svårt att inte fnissa åt kommentarerna till denna trailer, t.ex."I'm lovin' it" och "For a moment I thought it was a show about Burger based crime". I McMafia får vi se James Norton spela en ung man som försöker leva ett hederligt liv, men misslyckas då hans familj är namn att räkna med inom den ryska maffian. Det här är en brittisk-amerikansk serie och jag har rimligt höga förhoppningar! Serien ska finnas på Amazon Prime Video sedan 2 januari.
 
9-1-1
 
Enda anledningen till att jag är sugen på den här serien stavas R-y-a-n M-u-r-p-h-y. Ryan är lite av en expert på att skapa helt fantastiskta första säsonger, för att sedan låta serien gå lite mer utför varje år. Det är därför det passar honom så bra att göra serier som American Crime Story, FEUD och liknande, eftersom de är antologiserier med ett nytt ämne/tema för varje säsong. Det här är dock en "vanlig" serie men den verkar spännande, tycker ni inte? Inget svenskt premiärdatum finns men serien har startat i USA.
 
Here and Now
 
Här har vi en till synes klassisk HBO-serie av det lite svårare slaget. Alan Ball (Six Feet Under) ligger bakom produktionen och i rollistan hittar vi Tim Robbins och Holly Hunter! Serien landar på HBO Nordic i februari.
 
 
13 mars (amerikansk tid) har Rise premiär på NBC och i april kommer serien att släppas på CMORE. Äntligen är Josh Radnor tillbaka i rutan! Frågan är om det blir bra? Jag ser fram emot att få se Radnor i något annat än i How I Met Your Mother och serien verkar vara lite i GLEE-stuket med en lärare som tar över teaterklasserna.
 
Sharp Objects
 
Gone Girl-Gillian Flynns roman Sharp Objects blir TV-serie med Amy Adams i huvudrollen. Någon gång under 2018 kommer den att ha premiär på HBO Nordic och jag är superspänd! Den här hamnar på min watchlist.
 
A Very English Scandal
 
Hugh Grant i en TV-serie? Well, don't mind if I watch! A Very English Scandal är en miniserie i tre delar om den brittiska politikern Jeremy Thorpe som anklagas för att ha mördat sin ex-älskare och hamnar i rättegång 1979. Förutom Hugh Grant ser vi Ben Whishaw i serien. Amazon Prime Video kommer att tillhandahålla miniserien men det är oklart när.
 
Maniac
 
Netflix gör en remake av en norsk serie och i rollerna hittar vi Emma Stone, Justin Theroux och Jonah Hill. Regisserar gör Cary Fukunaga. Maniac är ytterligare en serie jag ser fram emot och den kommer till Netflix någon gång under 2018, så håll utkik!
 
Bildkälla/Image source: IMDB


Lena    •     •   http://thelenaelisastory.blogg.se

A very english scandal är jag väldigt nyfiken på och det är ganska skönt att varva med en mini serie också. Att Hugh är med gör ju saken mycket bättre! :P

Svar: Alltså, jag känner att miniserier är den nya lilla svarta! Nu när det släpps så galet många serier är det verkligen skönt med en miniserie som man snabbt är färdig med! :)
seriereflektioner.blogg.se

thelenaelisastory.blogg.se    •     •   http://thelenaelisastory.blogg.se/

Det kan jag bara hålla med om, mer mini serier till folket! Haha

Svar: Ska verkligen försöka titta lite mer på miniserier och mindre på vanliga serier...! :)
seriereflektioner.blogg.se

Felicia    •     •   http://frokentv.se

Rise ska jag se men mest för att det är en Jason Katims serie.

thelenaelisastory.blogg.se    •     •   http://thelenaelisastory.blogg.se/

Samma här. Låter som en bra plan för 2018! :D










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype