Seriereflektioners julkalender: LUCKA 15

1 DEC ÅRETS JULAVSNITT BLAND TV-SERIER
2 DEC TOPP FEM BIKARAKTÄRER SOM BORDE FÅ MER UPPMÄRKSAMHET
3 DEC EN TV-SERIE JAG INTE GILLAR
4 DEC BÄSTA TV-SERIEGÄNGET
5 DEC EN AV ÅRETS NYA TV-SERIER JAG VILL TIPSA OM
6 DEC ETT JULIGT AVSNITT (FALLER UNDER VECKANS TEMA: VINTER)
7 DEC JAG RANKAR 2017 ÅRS NYA SERIER
8 DEC EN FAVORITSKÅDESPELERSKA
9 DEC EN FAVORITSKÅDESPELARE
10 DEC BÄSTA PILOTAVSNITTET
11 DEC ETT TILL JULIGT AVSNITT
12 DEC ETT ROLIGT JULAVSNITT
13 DEC TOPP TRE OTP 2017 (FALLER UNDER VECKANS TEMA: MEANT TO BE)
14 dec Det sorgligaste TV-avsnittet 2017
15 dec Omröstning: Årets bästa TV-kyss
16 dec Tre TV-serier med kvinnor i fokus
17 dec Topp fem TV-serier jag vill se härnäst
18 dec Gästinlägg
19 dec På tomtens stygg-lista 2017
20 dec På tomtens snäll-lista 2017 (Faller under veckans tema: Jul) 
21 dec Topp fem manliga karaktärer 2017
22 dec Topp fem kvinnliga karaktärer 2017
23 dec En TV-serie fler borde se 
24 dec Ranking av julavsnitten i HIMYM
 
Idag är det dags för en, enligt mig, väldigt rolig lucka! Det är dags att rösta fram årets bästa kyss på TV och jag behöver nu era åsikter! Det hela genomförs mycket enkelt med en anonym omröstning nedanför. Jag har gett er nio alternativ, men ni kan även fylla i ert eget förslag i formuläret. Den här omröstningen kommer att pågå fram till sista veckan av året, så rösta på! 😘 Här har ni mina förslag på kandidater:
 
Uppdatering: Formuläret fungerade först inte, men nu ska det vara fixat! Har du inte kunnat rösta tidigare så testa att rösta nu!
 
 
Motiveringar
Daenerys och Jon: För att de har shippats av fans genom hela säsong sju. Det är ett av de mest omtumlande TV-ögonblicken totalt under 2017, då det stora avslöjandet om Jon Snows bakgrund sker samtidigt som han och Daenerys ehhm... förenas.
 
Jamie och Claire: För att de äntligen fick dela sin första kyss efter tjugo år ifrån varandra!
 
Donna och Harvey: För att Donna efter sju säsonger tar mod till sig och visar Harvey hur hon verkligen känner för honom. Jag shippar tyvärr inte Darvey romantiskt, men det är definitivt en chockerande och viktig kyss!
 
Cece och Schmidt: Därför att deras lycka är total när de får reda på att Cece är gravid. Lyckan strålar ur Schmidts ögon när han kysser henne.
 
Jughead och Betty: Efter att Betty blivit hjärtekrossad genom sin obesvarade kärlek till Archie fann hon kärleken i Jughead i stället. Bughead är ett av årets stora ships ute bland fansen.
 
Francesca och Dev: Kärleken mellan Dev och italienska Francesca är oundviklig. Det är lidelsefullt och det är vackert, när Dev och Francesca kysser varandra genom en glasdörr. Så nära, men så långt bort.
 
Jess och Nick: Efter flera år on och off får alla fans slutligen slutet de har väntat på: Nick och Jess kysser varandra i hissen!
 
Lydia och Stiles: Jag har inte ens hunnit se avsnittet ifråga, men jag har redan blivit spoilad om att Lydia och Stiles händer, så jag bara måste ha med deras efterlängtade kyss i omröstningen.
 
Hannah och Adam: De var aldrig bra för varandra, men i den sista säsongen får vi ett avslut vi alla förtjänar. Adam och Hannah blir tillsammans igen på ren impuls men inser väldigt snabbt hur fel det är. De sista kyssarna de delar är några av 2017 års mest minnesvärda. Inte för att de är del av en början till en kärlek, utan för att de är slutet.
 


Karin    •     •   http://karinsuniversum.se

Det står att en behöver behörighet för att kunna komma åt formuläret.

Svar: Åh, typiskt! Får försöka fixa! Tack för att du sa till :)
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Röstade på Jon & Daenarys, tyckte det var en mäktig scen överlag eftersom vi hörde Bran säga "he's the air to the iron throne".

Svar: Kul! Det gjorde jag med ;) (ja, jag var ju tvungen att vara med och rösta jag också)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype