Seriereflektioners julkalender: LUCKA 7

1 DEC ÅRETS JULAVSNITT BLAND TV-SERIER
2 DEC TOPP FEM BIKARAKTÄRER SOM BORDE FÅ MER UPPMÄRKSAMHET
3 DEC EN TV-SERIE JAG INTE GILLAR
4 DEC BÄSTA TV-SERIEGÄNGET
5 DEC EN AV ÅRETS NYA TV-SERIER JAG VILL TIPSA OM
6 dec Ett juligt avsnitt (Faller under veckans tema: Vinter)
7 dec Jag rankar 2017 års nya serier
8 dec En favoritskådespelerska
9 dec En favoritskådespelare
10 dec Bästa pilotavsnittet
11 dec Ett till juligt avsnitt
12 dec Ett roligt julavsnitt
13 dec Topp tre OTP 2017 (Faller under veckans tema: Meant to be)
14 dec Det sorgligaste TV-avsnittet 2017
15 dec Omröstning: Årets bästa TV-kyss
16 dec Tre TV-serier med kvinnor i fokus
17 dec Topp fem TV-serier jag vill se härnäst
18 dec Gästinlägg
19 dec På tomtens stygg-lista 2017
20 dec På tomtens snäll-lista 2017 (Faller under veckans tema: Jul) 
21 dec Topp fem manliga karaktärer 2017
22 dec Topp fem kvinnliga karaktärer 2017
23 dec En TV-serie fler borde se
24 dec Ranking av julavsnitten i HIMYM
 
 
 
 
Det här är serierna som släpptes under 2017 och som jag började följa. Kravet för att en serie ska hamna i denna rankning är att jag ska ha sett minst tre avsnitt. Det här är alltså bara serier som var nya 2017 och inte serier som är äldre som jag började följa i år. Serier som jag har sett mindre än tre avsnitt av hamnar av naturliga skäl utanför listan.
 
13. Twin Peaks: The Return
Motivering: Det här var helt klart den serie som gjorde mig mest besviken. Jag hade verkligen höga förväntningar, samtidigt som jag var rädd för att den gamla upplevelsen skulle förstöras. Jag får försöka minnas det gamla Twin Peaks och låtsas som att den nya säsongen aldrig hände...
 
12. Alias Grace
Motivering: Jag har inte hunnit se hela serien än men Alias Grace är bra! Den enda serien på listan som inte är sevärd är Twin Peaks, så jag rekommenderar alla från plats 12 och uppåt. Jag är ganska kräsen i mitt tittande, så jag brukar lyckas pricka in serier jag tror jag kommer att gilla ganska bra.
 
 
11. Santa Clarita Diet
Motivering: Santa Clarita Diet dök upp som ett synnerligen annorlunda koncept. En lättsedd men ganska grotesk serie om en mamma som blir en zombie. Gillar Timothy Olyphant som spelar pappan!
 
10. Atypical
Motivering: Atypical poppade upp på min Netflix samma dag som den släpptes tror jag och jag fastnade direkt. En feel good-serie.
 
9. Girlboss
Motivering: Girlboss överraskade mig! Jag hade inga planer på att se serien, men när jag var i Spanien med en kompis började vi titta och jag tyckte faktiskt att serien var bra. Jättebra, till och med! Det var synd att den blev nedlagd, men samtidigt känner jag att historien om Nasty Gal hann berättas.
 
 
8. GLOW
Motivering: Jag var nyfiken på GLOW redan när jag såg teasern och den slutliga upplevelsen gjorde mig inte besviken. Ännu en Netflix-serie baserad på riktiga händelser. Det här är historien om Gorgeous Ladies of Wrestling.
 
7. Loudermilk
Motivering: Loudermilk var en serie jag inte alls hade planerat att se, men ibland kan det då bli som bäst. Jag tycker att den sarkastiska framtoningen i serien är bra och jag dras till sådana serier. Det finns för få som klarar det här konceptet bra. Loudermilk är inte särskilt nytänkande och ändå känns allt fräscht och intressant. Så kul! 
 
 
6. FEUD
Motivering: Den första säsongen av FEUD hade premiär i år och den här gången tog Ryan Murphy sig an den legendariska fejden mellan Bette Davis och Joan Crawford (en fejd jag inte ens kände till sedan tidigare). Kvalitén, kostymerna och skådespelet var oklanderligt! Nästa säsong, om prinsessan Diana och prins Charles, ser jag verkligen fram emot!
 
5. Godless
Motivering: Den allra nyaste serien på listan har jag inte ens sett klart, men trots det vågar jag placera den så här pass högt upp. För mig är det en så annorlunda upplevelse att fastna för något så mystiskt som western... Det trodde jag aldrig att jag skulle göra!
 
4. The Good Fight
Motivering: En spinoff på The Good Wife. Trots att jag inte har sett den första serien är jag mycket nöjd med advokatseriens inträde på min serielista. Spännande och bra!
 
 
3. Riverdale
Motivering: Trots att Riverdale varken bjuder på hänförande skådespel eller ens någon hänförande upplevelse är det helt klart en av årets bästa serier. Varför? Jo, för att succén var omedelbar och total! En stark fanbas har bildats och jag fortsätter att titta varje vecka. Det är långtifrån min favoritserie, men den har sina bra sidor.
 
2. Liar
 Motivering: Tänk att årets mest oplanerade serietittande skulle bli ett av mina bästa beslut. Liar spelade jag utan att ha sett så mycket som en trailer eller en bild innan. Kort sagt: jag visste inte ens att serien fanns. Serien fick mig fast direkt och utgör den enda brittiska serien på listan. Sevärd? Eh ja!Motivering: 
 
 
1. Big Little Lies
Motivering: Miniserien som kom och orsakade jordskred bland tittarna: Big Little Lies. För mig fanns det ingen tvekan över att sätta den här serien överst på listan. A-skådisar, en spännande historia och storslaget foto - det är vad Big Little Lies bjuder på. Årets bästa serie i min bok, helt klart!
 
Vilken/vilka av årets nya serier är dina favoriter? 😊
 
fightboot, Riverdale FB











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype