Gillar du Matt Bomer?

Förra sommaren skrev jag om ett kommande kostymdrama från Amazon med inga mindre än Matt Bomer och Lily Collins i huvudrollerna. Amazon tillämpar ett koncept där ett pilotavsnitt från ett antal olika serier visas, och sen är det upp till tittarna att bestämma vilken serie som ska få fortsätta produceras! Det låter ganska smart va? Kostymdramat The Last Tycoon med Matt Bomer är nämligen en sådan serie som valdes ut som en favorit bland tittarna, och jag vill uppmärksamma er på att samtliga avsnitt från säsong ett nu finns tillgängliga! 
 
 
Hur tittar man då på The Last Tycoon? Jo, för ett tag sedan lanserade Amazon ju sin streamingtjänst Amazon Prime även i Sverige. Det betyder att man kan skapa sig ett konto liksom på Netflix, HBO Nordic eller andra streamingtjänster. Nackdelen med Amazon Prime är att man inte kan se det tillgängliga utbudet före man skapar sitt konto, vilket innebär att du riskerar att köpa grisen i säcken. Ska vi vara logiska så kan det dock konstateras att Amazon borde visa sina egna serier först och främst, och serier som Goliath och Mozart in the Jungle - bara för att nämna två av Amazons alla egna serier - ligger ute på siten. Jag kan inte garantera att The Last Tycoon finns ute, men det är mer troligt att den finns på primevideo än någon annanstans.
 
 
En fördel med Amazon Prime är att det är otroligt billigt! De första sex månaderna betalar du 2.99 euro per månad, vilket är ungefär 29 kronor i månaden. Därefter kostar det bara 5.99 euro per månad, d.v.s. ca 59 kronor. Jag har hört att inte alla serier finns med svensk text, men en fördel med att skapa ett medlemsskap på en streamingsida är att du faktiskt stöttar de serier du gillar, så att det kan produceras mer av dem. Adressen är: https://www.primevideo.com/. Det här är på inget sätt ett reklaminlägg - jag har inga associationer med Amazon och jag har heller inget medlemskap hos dem. Jag ser det bara som min plikt att tipsa om spännande serier och hur man lättast kan tillgå dem! 
 
Bildkälla/Image source: IMDB


Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Svar ja! Den här måste jag kolla in, visste inte ens att den existerade så tack för tipset.










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype