Ny serie - Mozart in the Jungle (recension)

Bildkälla: We Heart It
 
Äntligen har jag tagit tag i att titta på det första avsnittet ur serien Mozart in the Jungle
som hade premiär i december. Alla avsnitten från den första säsongen ligger ute på Viaplay
och Amazon, bland annat.
 
Serien utspelar sig i New York (goda förutsättningar för en bra serie, se SATC, HIMYM och Vänner) och
handlar om unga människor (och ett par äldre) som spelar i en av de finaste orkestrarna i stan.
Det verkar överlag vara lite av en indieserie som liknar Girls, fast i en musikvärld.
Några av skådespelarna är Gael García Bernal som känns igen från filmen A Little Bit of Heaven med Kate Hudson,
och Lola Kirke, som spelade en sliten tjej och tjuv i Gone Girl.
 
Mozart in the Jungle verkar vara en serie helt i min smak
och jag är övertygad om att jag kommer att se alla tillgängliga avsnitt snabbt.
 
Så, om du gillar intriger, relationer, musik och storstadsmiljöer bör du kolla in avsnitten asap!
 


efji.se - en serieblogg    •     •   http://efji.se

måste checka

Svar: den är ett måste!
seriereflektioner.blogg.se

sofiasmode    •     •   http://sofiasmode.se

Värkar vara en intressant serie, tack för tipset! Väldigt fin blogg också måste jag tillägga:)










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype