Veckans tema: Halloween (del 3)

Det här är veckans temainlägg i samarbete med följande bloggar:
 
Felicia som bloggar på frokentv.se
Elsa som bloggar på gillafilm.se
Emelie som bloggar på gothamalley.blogg.se
Karin som bloggar på karinsuniversum.blogg.se
Lovisa som bloggar på seriedrottningen.se
 
Med tanke på att det är Halloween nästa vecka så passar det väl utmärkt att veckans tema blir just Halloween! Eftersom jag har kört igång ett Halloween-tema redan så tänkte jag fortsätta med min serie av inlägg med tips på Halloween-avsnitt i TV-serier. I det här inlägget listar jag alla avsnitt i The Office (US) med nämnt tema. The Office är en av de serier jag har följt som har bjudit på flest Halloween-avsnitt och de flesta är faktiskt väldigt bra! Har du sett serien får du gärna kommentera vilket som är ditt favoritavsnitt med Halloweentema!
 
Del 1 <-- Klicka för att läsa.
Del 2 <-- Klicka för att läsa
"Halloween" (season 2 episode 5)
Bildkälla/Image source: IMDB
 
Michael pressas till att avskeda någon, vilket dämpar stämningen på kontorets Halloweenfest.
En av de bästa säsongerna och därmed ett av de bästa avsnitten. Allt var så enkelt och roligt på den här tiden i The Office. Det här är ett avsnitt som kan ses utan att man har följt hela serien.
 
Mitt betyg: 4.5/5
 
"Employee Transfer" (season 5 episode 5)
Bildkälla/Image source: Penny Can
 
Året var 2008 och därför ville alla vara jokern (Heath Ledger). Holly tvångsförflyttas på grund av hennes och Michaels kontorsromans. Jag gillar det här avsnittet, det är väldigt roligt och sevärt - speciellt om man har följt hela serien! Jag rekommenderar att man åtminstone ser de föregående avsnitten av den femte säsongen innan man tittar på det här avsnittet.
 
Mitt betyg: 4.5/5
 
"Koi Pond" (season 6 episode 8)
Bildkälla/Image source: IMDB
 
Vill du skratta åt Dwight utklädd till Jigsaw? Då är det här avsnittet för dig! Som vanligt uppskattas Halloween-avsnitt extra mycket av mig så det här är ett sevärt avsnitt, skulle jag säga! Det underlättar om du har sett avsnitten innan men det är inte nödvändigt i detta fall. 
 
Mitt betyg: 4/5
 
"Costume Contest" (season 7 episode 6)
Bildkälla/Image source: IMDB
 
Det här vill jag minnas som ett extra roligt avsnitt, speciellt scenen i bilden ovan! Det finns så himla många personligheter i det här avsnittet som gör det extra roligt att titta på. Gabes utklädnad är en av attraktionerna! Sevärt, oaktat om du har sett alla andra avsnitt! Det här är ett mer komiskt avsnitt utan en massa drama, som på den gamla goda tiden. 
 
Mitt betyg: 5/5
 
"Spooked" (season 8 episode 5)
Bildkälla/Image source: The AV Club
 
Förmodligen seriens svagaste Halloween-avsnitt. Det kan vara sevärt om du vill se samtliga avsnitt, men det är inget måste. Jag avskyr karaktären Robert California som dyker upp än en gång i detta avsnitt. Det är kul att se alla karaktärer utklädda men det finns roligare avsnitt att titta på! 
 
Mitt betyg: 3/5
 
"Here Comes Treble" (season 9 episode 5)
Bildkälla/Image source: IMDB
 
I det här avsnittet har vi en massa karaktärer då vi är inne på seriens sista säsong. Lyckligtvis har många av de mindre tilltalande karaktärerna försvunnit vid det här laget. Andy får äntligen besök av sin gamla Capella-grupp från Cornell! Seriens sista Halloween-avsnitt är således ganska mysigt och inte alls dramatiskt. Det är ett sevärt Halloween-avsnitt!
 
Mitt betyg: 4/5


Lovisa    •     •   http://www.seriedrottningen.se

Åh, The Office. Man kunde alltid lita på att de skulle bjuda på Halloweenavsnitt!! Håller med dig, säsong 2 är svår att slå. Inte bara Halloweenavsnittet utan bara allt i helheten. De första säsongerna <3

Svar: Så himla mysigt! Jag började maratonkolla först när den sista säsongen sändes så jag fick inte uppleva den spännande känslan av att vänta på ett Halloween-avsnitt, men det är ju inte dumt att ha tillgång till alla i efterhand! Gamla säsongerna <3
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Bara sett det första än så länge. Och det var faktiskt det avsnittet som fick mig att älska The Office! En av de första avsnitten jag såg av serien.










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype