Bästa halloween-avsnitten i TV-serier - del 1

Lagom till Halloween vill jag tipsa er om serieavsnitt med Halloween-tema! Den här högtiden tillhör absolut en av mina favoriter och jag älskar att vi i Sverige tar till oss traditionen i allt högre utsträckning. Förr var datumet för själva Halloween förvirrande för många svenskar, kommer jag ihåg. Glöm inte att det är 31 oktober som gäller!
 
Följande serier är i kategorin komedi/drama. Skräckfaktorn är inte speciellt hög men däremot bjuds det på underhållning, myskänsla och fantastiska utklädnader. Kanske kan du finns lite inspiration till din egen utklädnad! :) Det här temat kommer jag att dela upp i flera inlägg som kommer upp innan Halloween.
 
Two and a Half Men - season 3, episode 6: "Hi, Mr. Horned One"
 
Charlie dejtar en tjej även efter att hon hotat att förbanna hans... manlighet. Ett av de mer underhållande 2 1/2 men-avsnitten i mitt tycke! 
 
Mitt betyg: 3/5
 
Desperate Housewives - season 4, episode 6: "Now I Know, Don't Be Scared"
Bildkälla/Image source: Megan's Minute
 
Vad sägs om att få se Nathan Fillon (utklädd till Frankenstein) förlösa ett barn? Det här avsnittet är ett riktigt mästerverk. TV-underhållning blir inte bättre än så här!
 
Mitt betyg: 5/5
 
Desperate Housewives - season 7, episode 6: "Excited and Scared"
Bildkälla: Spoiler's Guide
Mitt betyg: 4/5
 
Desperate Housewives - season 8, episode 6: "Witch's Lament"
Bildkälla/Image source: Wikia
Mitt betyg: 3.5/5
 
Freaks and Geeks - season 1, episode 3: "Tricks and Treats"
Bildkälla/Image source: The AV Club
 
Ren familjeunderhållning. Mysigt och roligt avsnitt.
 
Mitt betyg: 4/5


film&serier bloggen    •     •   http://filmandserier.blogg.se

älskar halloween, så det blir nog några filmer med halloween teman i år igen :)

Svar: Ja, vad roligt! Skräckfilmer eller halloween-filmer?
seriereflektioner.blogg.se

Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Älskar det där 2 1/2 men avsnittet! Känns dock som att ingen tycker om den serien?? Haha, tycker ändå den är ganska feel-good!

Svar: Ja, den brukade verkligen vara superbra! Den var helt okej i någon säsong med Ashton Kutcher men sen blev den jättedålig. Inte på grund av Ashton, utan på grund av att allt blev alldeles för mycket. Serieskaparna gjorde ett mycket dåligt jobb,
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Kommenterar mest Emelies kommentar:
Jag gillar 2 1/2 män, hah :D För det mesta iaf, precis som du säger Sara så blev den väldigt dålig mot slutet (med undantag av första intrycket av Ashton Kutcher). Men tröttnade efter säsong 9 ungefär...

Svar: Skönt att få medhåll! Haha
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype