This or That refreshed

För nästan exakt ett år sedan hittade jag på en "this or that"-lista som jag fyllde i. Efter att ha sett många fylla i en liknande lista på sistone tänkte jag att det var dags att skapa en ny version med nya serier och varianter av uppställningar! Serierna här under är alltså serier som jag själv följer/har följt. Hur ser din lista ut? 😊
 
 
How to Get Away with Murder vs The Good Fight
Suits vs Boston Legal
Better Call Saul vs Breaking Bad
The Bold and the Beautiful vs Sunset Beach
How I Met Your Mother vs Vänner
Skins vs SKAM
Atypical vs GLOW
Liar vs Clique
Good Behavior vs The Girlfriend Experience
Divorce vs Silicon Valley
 
 
 
 
The Crown vs Outlander
Riverdale vs Teen Wolf
Unbreakable Kimmy Schmidt vs Santa Clarita Diet
FEUD vs American Crime Story
X-Files vs Stranger Things
Girlboss vs How to Make It in America
Orange Is The New Black vs Big Little Lies
Crashing vs Fleabag
Girls vs Looking
Brooklyn Nine-Nine vs New Girl
 
Kommentar: I vissa fall är valen enklare än i andra fall. Ibland handlar det om att man är känslomässigt mer investerad i den ena serien. The Good Fight är till exempel en väldigt ny men samtidigt bra serie. Det blir dock omöjligt att välja något annat än How to Get Away with Murder eftersom den har visats längre och tillhör en av mina favoriter; det betyder inte att The Good Fight inte är en bra eller sevärd serie. Någon kanske undrar varför jag sätter Atypical mot GLOW, men de tillhör båda kategorin lättsamma Netflix-serier och därför är de i mitt tycke jämförbara. Teen Wolf brukade vara riktigt bra, men serien tappade mycket under senare säsonger och därför tycker jag att Riverdale än så länge är mer intressant. Det kan komma att ändras, ju mer av Riverdale som sänds!
 
Bildkälla/Image source: grifterfiona, thecrownnetflixuk











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype