Fredagslista: This or that

Inspirerad av Elsa skapade jag en lista med "This or that" av olika serier jag föredrar! Vem vinner fighten? Och vem vinner fighten enligt er?
 
Inom parentes () har jag listat den gemensamma nämnaren som gör de två serierna jämförbara.
 
 
The Vampire Diaries eller True Blood (vampyrer vs verklig värld)
The Office eller Parks and Recreation (mockumentary)
Breaking Bad eller Better Call Saul (BCS är en spinoff)
Vänner eller How I Met Your Mother (sitcom, New York, vänskap, sköna gäng)
Suits eller How to Get Away with Murder (juridik)
Narcos eller American Crime Story: The People v. O.J. Simpson (TV-serier baserade på verkliga personer)
Modern Family eller Arrested Development (komedi)
Californication eller Entourage (västkustsdudes samt womanizers)
Teen Wolf eller Stranger Things (övernaturliga fenomen)
Silicon Valley eller New Girl (komedi, västkusten i USA)
Grace and Frankie eller The Ranch (Netflix-komedier)
Master of None eller Younger (drama/komedi i New York)
Girls eller Sex and the City (New York, drama/komedi, tjejgäng)
Twin Peaks eller Game of Thrones (två av de bästa serierna någonsin)
Pretty Little Liars eller Scream Queens (high school-tjejgäng, mördare, mystik)
Mr. Robot eller The Girlfriend Experience (mystik, en underliggande samhällsdebatt hämtad ur verkligheten, grubblerier inuti en människas huvud)
Outlander eller Reign (eftersom jag inte följer en enda serie som kan liknas vid Outlander så fick jag använda fantasin och plocka med en serie som jag inte har sett, men som ska vara i ungefär samma stuk som Outlander - d.v.s. fiktion blandat med verklig historia samt kärleksdrama + jag vill väldigt gärna se Reign)
 
Håller du med om listan eller vilka serier föredrar du, av de du har sett? 
 
Bildkälla: TB IMDB, NG IMDB, Younger IMDB


Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Blev så himla sugen på att se American Crime Story efter Emmy-galan! Verkar så himla bra.

Svar: Tycker helt klart att du ska göra det direkt! Jag gillade att följa det en gång i veckan - det var lagom. Den är så sevärd :) Riktigt kvalitativ och tar upp en viktig samhällsdebatt blandat med personliga förhållanden. Guld!
seriereflektioner.blogg.se

Felicia    •     •   http://frokentv.se

Varför har jag för mig att du inte gillade master of none? Haha, konstigt :) kan inte välja av den & younger, bra på helt olika sätt ju :(

Svar: Hmm, jag kan inte minnas att jag någonsin har ogillat den? Haha! Kan ha glömt det i så fall men jag har alltid känt en myskänsla inför den, vad jag kan minnas :) Men grejen är att man måste välja ju! Alla listade serier är bra på olika sätt ;)
seriereflektioner.blogg.se

Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Dududu måste se Reign!! Bästa. Annars bara bra val haha! Speciellt med The Office och How I Met Your Mother!

Svar: Amen så bra :D Ja, jag får verkligen ta tag i Reign, när jag får möjlighet!
seriereflektioner.blogg.se

FrökenTV, bloggen om tv och film    •     •   http://efji.blogg.se/

sv: ja fast de var de ända två jag inte kunde välja mellan :( haha

Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Ja, Reign är antagligen en bra serie att maratonkolla också då den är väldigt upp och ner, kvalitetsmässigt. Inte alls likt Outlander heller haha, då det är väldigt tonårigt!

Seriemorsan    •     •   http://seriemorsan.blogg.se

Kul att läsa och många jag inte höll med om, haha ;)

Svar:
seriereflektioner.blogg.se

Katrine Larsson    •     •   http://serieexecutioner.blogg.se/

Känns som att man borde se Twin Peaks om du tycker att den är bättre än GOT (för det verkar ju som att du gillar GOT ganska mycket ;) )

Funderar även på att se The Girlfriend Experience, den verkade bra när jag läste om den.

Svar: Jag älskar Game of Thrones, så ja, du borde se Twin Peaks - med förbehållet att jag gillar den lite udda vibe som kultserien TP ger. Game of Thrones har ju en avsevärt större budget så förvänta dig inget i klass med dagens teknik. Det är något med TP som är svårt att sätta fingret på bara. Jag känner dock ingen som har sett TP och ogillat serien! :)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype