Dagens serietips: Atypical

 
 
Titel: Atypical
År: 2017
Antal säsonger: 1 hittills
Antal avsnitt: 8
 
Atypical dök upp som förslag på Netflix i fredags och igår kväll började jag titta på den. Serien handlar om en 18-årig kille, Sam, som har autistiska drag och som en dag får för sig att börja dejta. Hans överbeskyddande mamma får gradvis vänja sig vid det faktum att Sam blir allt mer självständig.
 
Jag vet inte varför, men anledningen till att jag började titta, trots att jag senast i onsdags lovade mig själv att börja titta på någon av alla andra serier som jag har haft på att-se-listan länge, är för att jag direkt kände att det skulle vara en serie i min smak. Det kan lugnt konstateras att jag blev positivt överraskad! Bara två avsnitt in i serien känner jag en riktig kärlek till serien och dess karaktärer och det smärtar mig att det än så länge bara finns 8 avsnitt. Serien har både en dos humor men samtidigt en värme som inte är lätt att finna bland serier, trots det enorma utbud vi har tillgång till idag. En söndag som denna vill jag verkligen tipsa er om denna lättsmälta feelgood-serie som kan konsumeras i ett nafs. Jag hoppas att ni alla tittar så att den får en chans att bli förnyad! I rollerna finner vi Keir Gilchrist som Sam (en roll han gör briljant), Brigette Lundy-Paine som Sams syster Casey samt två skådespelare som jag normalt har väldigt svårt för, men som jag faktiskt kan ta till mig i Atypical: Jennifer Jason Leigh som Sams mamma Elsa och Michael Rapaport som pappan Doug. Förutom feelgood-känslan så gillar jag att man får lära sig mer om autism och de olika skalorna på det autistiska spektrat, och att Sams ovanliga intresse främst riktar sig mot pingviner och Antarktis. Hur gulligt som helst! 💓
 
Var hittar ni den? På Netflix, såklart.
 
Bildkälla/Image source: IMDB


Felicia    •     •   http://frokentv.se

Älskade denna! En av väldigt få serier jag ville se innan jag ens hade sett trailern.

Svar: Så roligt att du känner likadant! Jag tittade inte heller på trailern :D
seriereflektioner.blogg.se

Lena    •     •   http://nouw.com/moonshinelullaby

Jag har faktiskt tänkt att kolla på denna men det blev aldrig av. Men den står nog högst upp av serier att se när jag väl kollat ikapp på fem jag ligger efter i

Svar: Ja, det måste du göra :D
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype