Veckans tema: Framtida seriemaraton

Det här ett inlägg i samarbete med  FeliciaElsaEmelieKarin och Lovisa.
 
Nu har det nästan hunnit passera en hel sommar och äntligen hakar jag på tåget och gör ett temainlägg igen! På sommaren är det inte lätt att hänga med i rutinerna. Skämskudden finns där men jag ska inte vältra mig i skam utan ger mig raskt på veckans tema.
 
 
Nyligen avslutat
GLOW
Nuförtiden känns en säsong knappast som ett maraton, men det är en av få serier jag har hunnit kolla på i sommar. Jag ska se till att skriva ett recensionsinlägg.
 
 
Pågående
Orange Is The New Black
Börjar närma mig slutet av den tredje säsongen. Jag tar det i sakta mak. Tröttnade på serien ett tag, men min allmänna kommentar är att jag gillar den! Det behövs fler serier som OITNB. 
 
 
Framtida seriemaraton
11.22.63
James Francos mystiska serie om mordet på JFK har jag fortfarande inte betat av, men det ser jag fram emot att göra! Den verkar så spännande och dessutom får man en dos historia på köpet. 
 
13 Reasons Why
Årets snackis har jag fortfarande inte tittat på, så det vill jag gärna göra! Målet är att hinna titta innan året är slut.
 
And Then There Were None
Tre avsnitt borde inte vara särskilt svårt att ta sig igenom, så denna serie ska jag verkligen sikta på att titta på i år. Den har stått på min lista sååå länge.
 
Cooper Barrett's Guide To Surviving Life
En random serie att slänga in här men det är en serie som står på min lista efter att jag har läst att den ska vara bra plus att jag såg att Justin Bartha spelar i den, hehe. Jag började gilla Bartha extra mycket efter The Good Fight. 
 
Medici: Masters of Florence
Italien kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat och även om jag inte är en typisk historieserienörd så har jag mjuknat lite i mina fördomar inför sådana serier. Medici är säkert jättespännande och jag är taggad på att titta på säsong ett innan säsong två har premiär.
 
OZARK
Som sagt: en säsong är knappt ett maraton men Ozark har intresserat mig sedan jag såg trailern och jag vet att jag kommer att titta på denna nya Netflix-serie med Jason Bateman inom snar framtid. Den handlar om att Jason Batemans karaktär tvättar pengar åt en drogkartell. Det låter verkligen som något för mig.
 
Reign
Den här serien vet jag att jag kommer att ta tag i någon dag. Frågan är bara när. I vinter kanske? 
 
The Affair
Det här är en serie jag är ganska övertygad om är i min smak. Det gäller bara att jag hittar (läs: skapar) en lucka för denna asap.
 
 
The Handmaid's Tale
Ett måste som jag inte har lyckats ta tag i ännu!
 
The Last Man on Earth
Jag har hört att denna serie ska vara bra och jag tycker att Will Forte vanligtvis är så himla rolig i sina roller. Den här serien är en av de som har stått längst på min lista, men så blir det lätt med komediserier.
 
The Leftovers
Jag är så kluven inför om detta kommer vara en serie i min smak eller inte, och därför skjuter jag på det. Jag vill verkligen se serien någon gång! Började titta på avsnitt ett och sen fortsatte jag inte.
 
The Man in the High Castle
Efter tips från Elsa. Jag gillar Philip K. Dick som skrivit boken.
 
You're the Worst
Den här serien har jag sett fram emot jättelänge, särskilt eftersom jag har fått för mig att man inte kommer att gilla huvudkaraktärerna särskilt mycket (det låter spännande). Serien har stått på min lista i evigheter.
 
Serier jag ligger efter med (i varierande utsträckning) och därmed ska maratonkolla
American Gods
Better Call Saul
Mozart in the Jungle
Narcos
Star
Startup
Teen Wolf
Twin Peaks
The Ranch
The Young Pope
Younger
 
Nu när man har sina nu prioriterade maratonserier svart på vitt så blir det nog enklare att faktiskt ta tag i dem, och inte påbörja en massa andra nya serier i stället. Nu närmar vi oss höstens alla lockande seriepremiärer, men efter min vistelse i Italien under hela förra hösten så lärde jag mig att det kan finnas mycket tid att hämta i att inte börja titta på alla intressanta serier direkt, utan vänta lite och se hur de mottas av publiken, så att man inte börjar investera tid i serier som ändå läggs ner. Jag vet att det är roligt att upptäcka serier direkt, men jag har ändå finslipat min förmåga att välja ut serier som jag vet kommer vara guldkorn för mig, så att jag inte slösar tid på halvroliga serier i onödan. I Italien kunde jag knappt titta på serier och därför halkade jag efter jättemycket. Det har dock fått mig att inse hur viktigt det är att prioritera, och faktiskt välja serier man faktiskt själv gillar.
 
Bildkällor: 1, 2, 3, 4.


Emelie    •     •   http://thoughtsbyem.com

Mediiiiciiii

GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen    •     •   http://goforfit.se/

Åh, fick en massa grymma tips här ju :D Perfekt till hösten!!

Svar: Roligt att höra! :D
seriereflektioner.blogg.se

Felicia    •     •   http://frokentv.se

The Handmaid's Tale!!!!!!! Du måste, såååsååå bra. The affair är bra, Leftovers är fantastisk. You're the Worst är rätt bra :)

Svar: Ska verkligen se till att prioritera The Handmaid's Tale! :) Den är ju ett MÅSTE :)
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Leftovers är riktigt bra, största tipset :D Ska själv se sista säsongen snaaaart.

Svar: Tackar! :D
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype