TV-serier jag ser fram emot mest år 2017

Låt oss ta en titt på vad serieåret 2017 har att bjuda på, och på vilka serier jag placerar mina förväntningar!
 
Riverdale - 26 januari (The CW) 
Nu när Teen Wolf är inne på sin sista säsong kan Riverdale kanske bli en värdig ersättare. Det är inte mycket vi får se i trailern men det är The CW som gör en ny version av Archie Comics, med ett lite mer mystiskt och mörkt tema. 
 
Emerald City - 6 januari (NBC)
När jag skrev om kommande serier tidigare i höstas så var Emerald City inte en av de serier jag var speciellt exalterad inför, trots att jag verkligen älskar Trollkarlen från OZ. Fantasy är inte min favoritgenre när det kommer till TV-serier (Game of Thrones undantaget) och jag har väl inga enorma förväntningar på Emerald City, men jag är trots allt lockad, tack vare alla förväntansfulla röster jag har hört! 
 
Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events - 13 januari (Netflix)
Som sagt - fantasy är inte riktigt min grej, men jag vill se denna bokbaserade serie från Netflix av en enda anledning, och det är Neil Patrick Harris. Jag har saknat honom! Dessutom ser serien ut att vara otroligt välgjord. Netflix leverar oftast överlägsen kvalitet.
 
Planet Earth II - 28 januari (BBC America)
Årets stora hype? Jag tror minsann att det kan bli det! För 10 år sedan fick vi Planet Earth - en naturserie som chockade och förundrade en hel värld. Nu kommer Sir David Attenborough tillbaka som berättare i denna än mer storslagna naturdokumentär, med musik av ingen mindre än Hans Zimmer. Jag är fängslad!
 
Big Little Lies - 19 februari (HBO)
Reese Witherspoon driver produktionsbolaget Pacific Standard, som ligger bakom bland annat Gone Girl och Wild. Nu kommer bolaget och Reese Witherspoon att ta sig an filmversion av en annan framgångsrik bok med komplexa kvinnliga karaktärer, nämligen Big Little Lies. Det här är en limited series med stjärnor som Nicole Kidman, Shailene Woodley, Laura Dern, Adam Scott, Alexander Skarsgård och Zoë Kravitz. Mina förväntningar är höga!
 
The Good Fight - 19 februari (CBS)
The Good Wife har fått en spinoff och trots att jag aldrig har sett den serien så är jag väldigt intresserad av spinoffen med nästan samma namn. The Good Fight handlar om en före detta kollega till huvudrollskaraktären i originalserien. Hon heter Diane, och tillsammans med den unga advokaten Maia, tvingas hon bort från advokatfirman Lockhart & Lee. De ansluter sig till Lucca på en annan byrå i Chicago. Pilotavsnittet kommer att ha premiär på CBS men därefter sänds avsnitten på deras streamingsida All Access. En stor anledning till att jag vill titta är tack vare Rose Leslie från Game of Thrones, och givetvis också för att det är en advokatserie med kvinnor i huvudrollerna. The Good Fight verkar vara riktigt dramafylld. Boom!
 
Twin Peaks - datum okänt (Showtime)
Min favoritserie, vars återkomst jag har nämnt åtskilliga gånger här i bloggen, kommer tillbaka år 2017. Äntligen är det dags! Vad vi har väntat, eller hur? Datum är ännu okänt men snart lär de väl gå ut med ett officiellt premiärdatum. Jag kommer att sitta klistrad ögonblicket då det är dags.
 
Beyond - 2 januari (Freeform)
En serie jag nyligen fick upp ögonen för är denna mystiska serie som inger lite Arkiv X/Stranger Things-vibbar. Det märks att det är skaparna till Heroes som ligger bakom. Jag vet inte riktigt vad vi kan förvänta oss, men jag ser fram emot premiären. Jag kommer nog inte att kunna titta förrän jag är hemma i Sverige på riktigt. 
 
Powerless - 2 februari (NBC)
DC Comics första komedi. Det kan bli bra, det kan bli värdelöst. Jag har inte sett någon trailer än men jag är av någon anledning intresserad! Powerless handlar om vanliga människor som lever i en värld av superhjältar.
 
Är det någon av dessa serier du fick upp ögonen för nu? Vilka serier ser du mest fram emot år 2017? 


Felicia    •     •   http://frokentv.se

Riverdale!!! Också missat Planet Earth II men måste ses självfallet! :D Big Little Lies & beyond ska jag kolla in. Kanske powerless. Twin peaks såklart men har bara sett första säsongen så måste se andra först bara.

Svar: Kul!! Det är många lovande titlar som utkommer under början av året! :)
seriereflektioner.blogg.se

Katrine Larsson    •     •   http://serieexecutioner.blogg.se/

Hade helt glömt bort Big Little Lies så bra att du skrev om den då jag tror att denna kan bli bra.

Svar: Så skoj!!
seriereflektioner.blogg.se

Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Tänker nog kolla genom Twin Peaks så jag kan se nästa års. Annars har jag Emerald City, Riverdale och Powerless på mitt tvshowtime men tror ungefär alla dessa tre kommer floppa haha! Men håller tummarna för Emerald City i alla fall!

Svar: Jag hoppas inte att Riverdale floppar! :O Jag är dock rädd att Twin Peaks floppar, men det vore ju mystiskt med tanke på att David Lynch ligger bakom ännu en gång, och det borde vara enorma resurser som läggs ner - det märks ju bland annat på antalet skådespelare (217 stycken!). Är lite skeptisk pga Lynchs storhetsvansinne.
seriereflektioner.blogg.se

Lena    •     •   http://livinginfictionalworlds.blogg.se

De tre första har jag skrivit upp de ser riktigt spännande ut :)

Svar: Kul att du har spanat in dina favoriter! :)
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://WWW.gillafilm.se

Ojoj, trailern till Planet Earth var verkligen mäktig. Musiken alltså, aah! Har inte ens sett första än men hört mycket om den.

Svar: Verkligen mäktig! Säkerligen sevärd :) Man får ju en massa kunskap på köpet.
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype