Min kulturvecka

God kväll!
 
Här satt jag och funderade på vad jag skulle kunna skriva för inlägg som sammanfattar min vecka och så insåg jag att det är väl just det jag ska skriva om! 
 
Jag har på den senaste tiden varit bra på att se en serie i taget. Förra veckan var det YOU. Den här veckan har jag haft en del för mig om kvällarna, så mitt tittande har inneburit lite spridda skurar. Så här har mitt kulturella intag sett ut den här veckan:
 
1. Appen TV Time tipsar jag mina vänner om jämt och ständigt. För er som inte vet är det ett ställe där du kan samla alla serier du tittar på, eller vill titta på. Väldigt bra. Fick den här veckan en notis om att en kommentar jag gjorde på ett avsnitt av Unbreakable Kimmy Schmidt nådde 500 likes! Det är ändå en milstolpe för en serienörd. Nu när ni har noterat det här kan ni gå vidare med era liv. 😉
 
 
2. Blev fullkomligt förkrossad över nyheten om att Luke Perry dog. Trots att jag var pytteliten när Bevery Hills 90210 sändes på TV så växte jag ändå upp med serien. Dessutom tycker jag väldigt mycket om Luke som Archies pappa i Riverdale. Kommer att bli svårt att se serien utan honom när man vet anledningen till varför han inte längre är med.
 
 
3. På tal om Riverdale så har jag den här veckan kommit ikapp med den serien igen. Det känns bra! Slog även på andra säsongen av Atypical när jag ändå var i farten. Det är den serie jag siktar på att se ikapp härnäst och det projektet lär jag komma i hamn med under nästa vecka.
 
 
4. En annan rolig sak serie jag följer är Gift vid första ögonkastet! Notera att jag aldrig har sett det innan, men i år har jag en superbra anledning till att äntligen kolla: det är nämligen en kollega till mig, Miha, som gifter sig i TV! Jag är såklart supernyfiken på om ni är fler som tittar.
 
 
5. I torsdags fick jag gå på releasefesten för boken All den luft som omger oss av Tom Malmquist. Köpte mig ett ex och fick en fin autograf. Just nu läser jag Toms första bok och han skriver så himla bra. Vill ni bli berörda på en ny nivå kan jag varmt rekommendera den hjärtskärande berättelsen om Tom som förlorar sin flickvän i leukemi i samband med förlossningen av deras barn. Den nya boken handlar om ett ouppklarat mord och är baserad på verkliga händelser.
 
 
6. Gjorde några extra fynd på bokrean. Nu har jag sagt stopp. En diktsamling översatt från danska är kanske inget man måste ha men jag har klämt på den här boken flera gånger nu så jag har insett att jag faktiskt måste ha den. Fick syn på "bara ett exemplar kvar"-hyllan och där tronade Patrick Melrose volym ett, så då var jag tvungen att köpa den och volym 2, såklart. Det var 3 för 2 på Akademibokhandeln idag. Beställde hem tre böcker på Adlibris häromdagen också.
 
 


Felicia    •     •   http://frokentv.se

visste inte att gift vid första ögonkastet hade börjat men har sett de tidigare säsongerna. Även första säsongen av den amerikanska.

Svar: Kul! Då borde du titta :)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype