Välkommen 2019

Gott nytt år! Välkommen 2019 och välkomna ni fina bloggläsare som lyckats hitta hit.
 
Det här med bloggandet har varit något som jag har lagt åt sidan under merparten av hösten, helt utan egentliga samvetskval. Tiden har inte funnits till och jag har känt att jag har hamnat på efterkälken när det gäller att hålla mig uppdaterad om det senaste inom serie- och filmvärlden. 
 
Nu vid årsskiftet hade jag en deadline för mig själv att bestämma mig för om jag ska fortsätta blogga eller inte. Vill någon egentligen läsa mina uppdateringar om jag inte har koll på allt det senaste? Vad får jag ut av att blogga? Tja, frågorna hopar sig. Igår var jag övertygad om att jag inte skulle blogga, men här sitter jag nu fylld med inspiration och en mängd intressanta serier och filmer som jag vill förkovra mig i.
 
Det här blir en upplärningsprocess, där jag helt enkelt bloggar för att ånyo uppdatera mig själv och samtidigt er andra. Nuförtiden är utbudet i serievärlden så stort, att det i varje fall är omöjligt att blogga om precis allt. Förhoppningsvis blir det kanske just därför möjligt för mig att ge er lite handfasta tips i den här djungeln av material som finns att bingewatcha at any given time.
 
Med det här sagt: jag är redo att långsamt ta mig tillbaka till bloggandet, med sikte på att publicera noggrant ihopsatta inlägg i en lagom takt. Jag kommer bara att skriva om exakt det jag själv tittar på eller är intresserad av. Det blir nog bäst så! 
 
Nu när vi har avklarat den här förklarande delen tänker jag att det kanske kan vara kul för er att få reda på vad jag läser/tittar på för tillfället. Här kommer en lista!
 
Om böcker
 
Böcker jag läste under hösten
Hemsöborna av August Strindberg ⭐️⭐️⭐️⭐️
Till minne av en villkorslös kärlek av Jonas Gardell ⭐️⭐️⭐️
Doktor Glas av Hjalmar Söderberg ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Silvervägen av Stina Jackson ⭐️⭐️⭐️⭐️
Bränn alla mina brev av Alex Schulman ⭐️⭐️⭐️⭐️ (lyssnade på ljudbok)
 
Lyssnar just nu på
Mikael Persbrandt: Så som jag minns det av Carl-Johan Vallgren
 
Nästa bok jag ska läsa
Annabelle av Lina Bengtsdotter
 
Och därefter?
Björnstad av Fredrik Backman
 
Om serier
 
Tittar just nu på
De dagar som blommorna blommar
Death by Magic
That '70s Show (typ klar om två-tre dagar)
Outlander 
Modern Family
Riverdale
Making a Murderer
Jägarna
 
Serier jag ska se
YOU
Bodyguard
Elite
osv
 
Seriemål för 2019
Bara titta på sådant jag till 100 % tror är för mig, inte lyssna så mycket på hajpen. Har även _en hel del_ serier jag ligger efter med som jag ska komma ifatt med. 
 
Serie jag ser mest fram emot
Game of Thrones sista säsong, såklart!
 
Om filmer
 
Den senaste filmen jag såg
Every Christmas Has a Story (2016)
 
Filmer jag såg i december
Call Me by Your Name ⭐️⭐️⭐️⭐️ (lite konstigt samspel mellan alla karaktärer men vacker som en sommardag)
Wonder ⭐️⭐️⭐️⭐️ (snyftade redan efter ca 1 min)
Sommarlek ⭐️⭐️⭐️⭐️ (min första Bergman-film, och den var perfekt att börja med - superromantisk)
Ant-man and the Wasp ⭐️⭐️ (vilken total besvikelse)
Mother's Day ⭐️⭐️ (fastnade inte för karaktärerna)
Every Christmas Has a Story ⭐️⭐️
 
Några filmer från 2018 som jag ska se under 2019
The Spy Who Dumped Me
Crazy Rich Asians
BookClub
Mamma Mia! Here We Go Again
Utøya
I Feel Pretty
Love, Simon
 
Nästa mål
Se så många Ingmar Bergman-filmer jag hinner den närmsta månaden.


Lena    •     •   http://nouw.com/myfictionalworlds

Välkommen tillbaka! :)

Svar: Tack! :)
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Jag har också haft noll inspiration till att blogga under hösten. Men fick lite motivation av det nya året! Hoppas det håller bara :D

Svar: Heja! Det hoppas jag med! :D
seriereflektioner.blogg.se

felicia    •     •   http://frokentv.se

heeeeeeeeeej! Kul att du bloggar, saknat din blogg :D <3

Svar: Heeeej! :D Vad kul att höra! Det är skoj att vara tillbaka (mjukstartar)!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype