Hur ligger jag till med serierna?

Ett matat söndagsinlägg kommer lastat! För att ordna upp i röran tänker jag göra upp en plan för serietittandet det kommande året. Berätta gärna om era serieår: har ni någon plan? Hur många avsnitt ligger ni efter med? Är ni rentav i fas med alla serier? 😮 Dela gärna med er av tips på kommande serier, om ni så vill! 
 
Här nedan ser ni tre kategorier för alla avsnitt jag ligger efter med: låg prioritet, medel prioritet & hög prioritet. Därefter listar jag när alla serier kommer tillbaka som jag är i fas med! Kanske följer även ni några av dessa? Sist ut listar jag relativt nya serier som jag vill kolla på (det finns fler, men jag har sållat).
 
Bildkälla/Image source: The Yale Herald
 
Låg prioritet
American Crime Story - 6 avsnitt
Atypical - 10 avsnitt
Better Call Saul - 10 avsnitt (säsong 5 kommer 2019)
Boston Legal - 84 avsnitt
Brooklyn Nine-Nine - 14 avsnitt just nu, men säsong 6 rullar
Clique - 6 avsnitt
Orange is the New Black - 13 avsnitt
Planet Earth II - 2 avsnitt
Teen Wolf - 25 avsnitt
The Last Man on Earth - 18 avsnitt
The Young Pope - 8 avsnitt
Younger - 35 avsnitt
Totalt: 231 avsnitt (jesus...)
 
Bildkälla/Image source: IMDB
 
Medel prioritet
Billions - 10 avsnitt (säsong 4 släpps 17 mars 2019)
GLOW - 7 avsnitt
Jägarna - 4 avsnitt
Loudermilk - 10 avsnitt
New Girl - 8 avsnitt
Santa Clarita Diet - 8 avsnitt
Suits - 17 avsnitt
The Good Fight - 7 avsnitt
Trust - 7 avsnitt
The Durrells - 14 avsnitt (säsong 4 släpps 2019)
Totalt: 92 avsnitt
 
Bildkälla/Image source: IMDB
 
Hög prioritet
Arbogafallet - 5 avsnitt
How to Get Away with Murder - just nu 12 avsnitt men kommer hamna på 15
Modern Family - 11 avsnitt
Outlander - 3 avsnitt (lär bli fler)
The Ranch - 15 avsnitt
Totalt: 49 avsnitt
 
 
Serierna jag är i fas med - när kommer de tillbaka?
Arrested Development - oklart men jag gissar på 2019
Big Little Lies - 2019
Borderline - oklart när och om det kommer en tredje säsong
Curb Your Enthusiasm - filmningen av säsong 10 påbörjades i oktober så jag gissar 2019/2020
Dark - säsong 2 kommer 2019 men jag är osäker på om jag ska fortsätta titta
Divorce - säsong 3 kommer 2019
Game of Thrones - säsong 8 kommer i april 2019 (!)
Good Behavior - oklart när och om en tredje säsong har premiär
Grace and Frankie -  säsong 5 kommer 18 jan 2019
FEUD - oklart när den andra säsongen kommer
Fleabag - 2019 (woho, bara tre års väntan sedan sist!)
Liar - 2019
Master of None - oklart
Mindhunter - 2019
Stranger Things - 4 juli 2019
Sweetbitter - 2019
The Crown - 2019
Unbreakable Kimmy Schmidt - 25 januari 2019 (sista halvsäsongen)
 
Serier jag nyligen sett klart
That '70s Show
De dagar som blommorna blommar
 
Har gett upp (tills vidare i alla fall)
Alias Grace
American Gods
Arkiv X
Narcos
Peaky Blinders
Star
Startup
True Blood
 
Kommentar: Av de serier som jag ligger efter med och som jag inte har sållat bort till "har gett upp" har jag alltså totalt 372 avsnitt att ta mig igenom. Det är alltså utöver alla de serier jag ligger i fas med, vars nya säsonger jag kommer att se i år + alla nya serier jag vill se.
 
När det gäller seriemål för året kan jag inte ha lika höga förväntningar på mitt tittande som jag annars har. Det kommer att komma nya serier som fångar min uppmärksamhet, och som jag inte tar i beräkning i nuläget.
 
Mitt seriemål för i år blir därmed att se till att hålla mig i fas med kommande säsonger + att hinna se ikapp de serier som ligger under "hög prioritet". Dessutom har jag HÖG PRIORITET på dessa nya serier:
 
Bildkälla/Image source: IMDB
 
A Discovery of Witches
Baby
Elite
My Brilliant Friend
Patrick Melrose
Sex Education (tittar för fullt)
The Witness for the Prosecution
YOU
 
Det borde vara totally doable, om jag verkligen går in för det och lägger mindre tid på att se all standup som jag är alldeles för bra på att distrahera mig med... Tänkte recensera några ståuppshower inom kort. 


Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Jag måste nog också ta och göra en sån här lista!

Svar: Det känns väldigt skönt när det nu är gjort! :)
seriereflektioner.blogg.se

felicia    •     •   http://frokentv.se

hah. Kände att jag låg i väldigt bra fast nu i jämförelse :D

Svar: Härligt för dig! :D Haha
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype