Tips: Enkel resa till Korfu på Kanal 8 ikväll

Bildkälla/Image source: IMDB
 
Om ni har missat det urgulliga kostymdramat/feelgood-serien Enkel resa till Korfu (Eng. "The Durrells") så är ni in for a treat. Ikväll börjar serien nämligen sändas med start på avsnitt 1 i Kanal 8 kl. 19.55. Jag kräver nästan att ni tittar, så mysig och bra är den. 😂 Jag har bara sett en säsong då jag missade när den andra säsongen låg ute på SVT Play, men den blir tydligen bara bättre och bättre enligt recensionerna. Om ni har någon som helst möjlighet att titta ikväll - PASSA PÅ! Ni kommer inte att ångra er, det lovar jag. 😊 Jag vet att ni har bra smak. Om det är någon av er som redan har tittat på denna lilla pärla får ni gärna dela med er i kommentarsfältet om vad ni tycker om serien! 
 
Liten hint om handlingen: Efter att livet har fallit samman hemma i England beslutar sig Louisa Durrell för att packa ihop sitt hem och flytta med barnen till den grekiska ön Korfu. Året är 1935 och det visar sig ganska snart att en grekisk ö på den här tiden inte har samma bekvämligheter som finns tillgängliga hemma i Bournemouth. Familjemedlemmarna upplever en rad kulturkrockar men lyckas även med att finna nya vänner och kanske till och med en och annan romans. Serien är baserad på en sann historia av Gerald Durrell, vars familj flyttade till Korfu år 1933 efter faderns död. 











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype