Månadens tema: The Oscars

Det här är ett temainlägg i samarbete med bloggarna GILLAFILMFRÖKENTVKARINSUNIVERSUM och FICTIONALEM.
Alla temainlägg hamnar i kategorin "samarbete"
 
Månadens temainlägg handlar om Oscarsgalan. Som en kul grej tänkte jag därför testa ERA kunskaper! Tror ni att ni kan gissa rätt Oscarsvinnare från de senaste åren? Ja men läs då vidare! Nedan presenterar jag samtliga nominerade i bästa film under åren sedan 2010 och ni deltar genom att skriva en kommentar där ni listar era gissningar efter årtal. Som en bonus får ni även gissa vilken ni tror kommer vinna i år! Och ja, åren som anges avser filmåren, inte det faktiska år då galan hölls. Facit kommer om en vecka. FUSKA INTE, UTMANA ER SJÄLVA!
 
PS: Det är bara en sak jag inte förstår bland dessa nomineringar och det är HUR SJUTTON GRAVITY är så gammal som från 2013?! Jag minns det inte alls som så.
 
Nominerade i kategorin "Bästa film"
 
 
2010
127 timmar
Black Swan
The Fighter
The Kids Are Alright
Social Network
Toy Story 3
The King's Speech
True Grit
Winter's Bone
 
2011
The Artist
The Descendants
Extremt högt och otroligt nära 
Hugo Cabret
Midnatt i Paris
Moneyball
Niceville
The Tree of Life
War Horse
 
2012
Argo
Amour
Beasts of the Southern Wild
Berättelsen om Pi
Django Unchained
Du gör mig galen!
Les Misérables
Lincoln
Zero Dark Thirty
 
2013
American Hustle
Captain Phillips
Dallas Buyers Club
Gravity
Her
Nebraska
Philomena
The Wolf of Wall Street
12 Years a Slave
 
 
2014
American Sniper
Birdman: Or (The Unexpected Virtue of Ignorance)
Boyhood
The Grand Budapest Hotel
The Imitation Game
Selma
The Theory of Everything
Whiplash
 
2015
Brooklyn
The Big Short
Mad Max: Fury Road
The Martian
The Revenant
Room 
Spionernas bro
Spotlight
 
2016
Arrival
Dolda tillgångar
Fences
Hacksaw Ridge
Hell of High Water
La La Land
Lion
Manchester by the Sea
Moonlight
 
2017
Call Me by Your Name
Darkest Hour
Dunkirk
Get Out
Lady Bird
Phantom Thread
The Post
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
The Shape of Water
 
2018
Black Panther
BlacKkKlansman
Bohemian Rhapsody
The Favourite
Green Book
Roma 
A Star Is Born
Vice


Karin    •     •   http://karinsuniversum.se

Hm... alltså ändå lite svårt. Vissa är jag helt säkra på men två är jag mindre säker på.

2010 - The King’s Speech
2011 - The Artist
2012 - Argo
2013 - 12 Years a Slave
2014 - Birdman
2015 - Spotlight
2016 - Moonlight
2017 - The Shape of Water

2018 dock. Alltså så svårt för jag har bara sett en enda film, Black Panther och det är väl den som har ändå har minst chans att vinna... Vågar knappt komma med en chansning.

Felicia    •     •   http://frokentv.se

hmmm borde vara

2010 - The King's Speech
2011 - The artist
2012 - argo
2013 - 12 years a slave
2014 - birdman
2015 - Spotlight
2016 - Moonlight
2017 - the shape of water

2018 - hoppas på green book, tror Roma.










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype