Min vecka

Nu när jag trevande drar igång med bloggandet igen tänkte jag påbörja ett nytt koncept. Troligtvis är det så att jag i mindre utsträckning kommer att titta på serier veckovis, så som jag annars alltid gör. Nu kommer jag nog snarare att titta på serier lite mer klumpvis, med ett fåtal undantagsfall. Därför tänkte jag börja uppdatera er om hur min kommande vecka ser ut film-, serie och bokmässigt! Låter det som en bra idé? Jag är dessutom väldigt pepp på att få höra om era planer den här veckan.
 
Vi kör!
 
© Netflix
 
Film
Jag har ingen särskild film i åtanke, men jag skulle gärna vilja se dokumentären Franca: Chaos and Creation på Netflix och Tvärvändningen (om flyktingströmmen) på SVT play.
 
 
Serier
Min plan är att påbörja de avsnitt som ligger ute på Dplay (gratis) av Det som göms i snö - en serie byggd på en idé av Leif GW Persson, manus av Aron Levander och Hans Jörnlind, och med Robert Gustafsson i en sällsynt allvarsam roll. Har ni sett denna nya kriminalserie? 
 
Jag tänker också börja titta på Hemliga beundrare - som jag har längtat! På tal om cringe-TV så borde jag kolla upp vad som hände med serien Love at first kiss. Där snackar vi skyhög pinsamhetsfaktor, vilket såklart bäddar för att man blir totalt uppslukad!
 
© Norstedts
 
Bok
Mitt litterära åtagande blir Jonas Gardells nya bok Till minne av en villkorslös kärlek, som jag faktiskt fick ett signerat exemplar av förra veckan! 


Film&serier bloggen    •     •   http://filmandserier.blogg.se

Jag har sett på Det som göms i snö och jag tycker om den väldigt mycket. Den kanske är lite annorlunda, men på ett bra sätt. Rätt så verklighetstrogen med intressanta fall.

Svar: Vad roligt! Upplever den också som verklighetstrogen faktiskt, om än något segdragen :)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype