Tre kostymdraman jag följer just nu

Jag trodde nog aldrig att jag skulle skriva rubriken ovan. Inte för att jag direkt har något emot kostymdraman men det brukar inte bli att jag tittar på mer än ett i taget. Nu råkar det vara så att jag har börjat titta på tre stycken som alla råkar vara väldigt bra. Därför vill jag såklart tipsa er om dessa!
 
 
A Very English Scandal (2018)
För några månader sedan tipsade Emelie om den här på sin blogg och jag blev såklart intresserad direkt på grund av Hugh Grants medverkan. Jag har länge väntat och i förrgår hade serien äntligen premiär. Det här är en miniserie i tre delar som skildrar de verkliga händelserna kring skandalen som den brittiske politikern Jeremy Thorpe genomled under 70-talet. Jag hade ingen aning om den här skandalen sedan tidigare men det första avsnittet håller verkligen hög kvalitet och det ska bli spännande att se hur händelseförloppet utvecklas.
 
 
Little Women (2017)
Den klassiska 1800-talsromanen av Louisa May Alcott har filmatiserats flertalet gånger. Jag har faktiskt aldrig läst boken eller sett en enda filmatisering, men den här versionen har funnits på min TV Time-lista i evigheter. Nu äntligen har jag tagit tag i att titta på de tre avsnitt som finns. Det första avsnittet överraskade mig! Jag tycker att det hela är intressant och det är väl inte så konstigt med tanke på att manuset bygger på en älskad klassiker. Enligt kommentarerna på TV Time skiljer sig vissa saker från boken men genomgående verkar de flesta ändå ha gett ett gott betyg efter det första avsnittet. Kommer ni ihåg Wren från Pretty Little Liars? Han, d.v.s. Julian Morris, är med! 😍
 
 
The Durrells (Enkel resa till Korfu) (2016-)
Här har vi faktiskt min favoritserie på listan, vilket jag endast baserar på ett enda sett avsnitt! Serien skildrar en familj som på 30-talet lämnar allt och flyttar från gråa England till den vackra grekiska ön Korfu. Precis som A Very English Scandal är även denna serie baserad på verkliga händelser. Jag måste säga att jag är mäkta imponerad och ser fram emot den älskvärda familjens fortsatta äventyr. Det här är den enda serien på listan som inte är en miniserie. The Durrells har precis blivit förnyad för en fjärde säsong! 


Sofie    •     •  

Spännande! Men var går det att se dessa?

Svar: A very english scandal sänds på BBC varje vecka och finns på deras hemsida, Little Women finns på PBS hemsida och The Durrells finns på SVT play, fast bara säsong två, så den första säsongen får man leta upp någon annanstans...
seriereflektioner.blogg.se

Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Alltså A Very English Scandal är såå bra. Jätte jobbigt att det bara kommer tre avsnitt haha, vill se Hugh Grant varje vecka. Och Little Women tyckte jag också verkligen om! Jätte fin mini-serie.

Svar: Jag såg klart Little Women idag och den var så obeskrivligt bra! 😭 Jag har ju inte läst eller sett andra versioner men har läst andras recensioner och det känns som att denna miniserie hyllas till skyarna. Jag fastnade verkligen för den här berättelsen och vill bara ha mer, mer, mer!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype