Jag betygsätter standup på Netflix, del 2

I september gjorde jag en lista med olika komedispecialer som finns tillgängliga på Netflix och betygsatte dem. Sedan dess har jag hunnit se ett antal fler, så varför inte betygsätta även dem?
 
 
Christina P: Mother Inferior ⭐️⭐️⭐️⭐️✨
Jag fullkomligt älskade Christinas show, även om det nu var snart fem månader sedan jag såg den. Hon behöver inte spotta ur sig en massa grova ord för att vara rolig utan har en sofistikerad humor med hårda budskap.
 
 
Marlon Wayans: Woke-ish ⭐️⭐️⭐️⭐️
Showen bjuder på fem minuter av Donald Trump-skämt och det förekommer ganska grova sexuella skämt, men Marlon gör en kanonshow! Jag skrattade väldigt många gånger och han bjuder på sig själv både med kroppsspråk och livserfarenhet. Han är en klockren talare och en duktig imitatör.
 
 
Ali Wong: Baby Cobra ⭐️⭐️⭐️⭐️
Ali Wong bjuder på en så rolig show att man knappt tror att det är sant! Hon är vass och materialet är grymt.
 
 
Chris Rock: Tamborine ⭐️⭐️⭐️
Jag skulle säga att Chris Rock egentligen är min favorit-"standuppare". Han har bjudit på rejält roliga shower förr. Tamborine är hans comeback efter tio år och mycket har hunnit hända under årens lopp. Det bjuds på en väldigt ärlig och personlig show. I slutändan är det dock inte hans bästa. Det är dock väldigt underhållande och roligt, så se den! Egentligen är jag nog snål med betyget, showen förtjänar förmodligen fyra stjärnor och inte tre och en halv. Eftersom det var ett tag sedan jag såg den är minnet inte färskt, så jag behåller betyget som det är.
 
 
Jack Whitehall: At Large ⭐️⭐️⭐️
Jag tycker alltid om brittisk humor lite extra och Jack Whitehall är en sådan person som är rolig bara genom att existera. Hans show bjuder på barnvänlig humor. Sevärt! 
 
 
Gad Elmaleh: American Dream ⭐️⭐️⭐️
Den franske komikern gör sin första engelska standup och bjuder på humor i form av iakttagelser. Det är förnämligt med en europeisk touch. Många skämt om USA vs Europa. Underhållande, men inte extremt skrattframkallande.
 
 
Iliza Shlesinger: Confirmed Kills ⭐️⭐️⭐️
Iliza är träffsäker och rolig, men showen är inte det bästa jag har sett i ståupp-komediväg.
 
 
Dave Chappelle: Equanimity & The Bird Revelation ⭐️⭐️⭐️
Här har vi egentligen ett väldigt mixat betyg. Den första delen är en specialare inför en stor publik och kort sagt bjuds det på jättebra standup. I den följande delen (The Bird Revelation) bjuder Chappelle på en intim show men sanningen är att det enda som bjuds på är rent dravel. Jag segade mig igenom hela showen men den avslutande delen var verkligen inget att hänga i granen. Equanimity ligger alltså på fyra-fem stjärnor och The Bird Revelation på en-två, varav det gemensamma betyget blir tre.
 
 
Jimmy Carr: Funny Business ⭐️
Det är många som tycker att Jimmy Carr är jätterolig men jag hör inte till den skaran. Jag gick in med ett öppet sinne utan att ha någon aning om vilken typ av humor Jimmy levererar men till min besvikelse fann jag att det inte levererades någon humor alls - specialshowens namn till trots. Om en show till 100 % går ut på att trycka ner andra, och inte i ett oskyldigt manér, utan uteslutande genom skämt om våldtäkt och andra grova sexuella övergrepp av det andra könet, ja, då har komikern inte mycket humor att komma med; i min mening i alla fall. Det enda ord som kan beskriva specialshowen korrekt är smaklöst.
 
Bildkällor/Image sources: Youtube, Youtube2, EOnline!, playpilot, Youtube, Youtube, Youtube, Youtube.


Lena    •     •   http://thelenaelisastory.blogg.se

Älskar Jack Whitehall. Speciellt Disney skämten hahaha

Svar: Haha, han är rolig!!!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype