En liten sommarlista

Den här listan är lånad från film&serier.
 
På ditt schema just nu?
Det är faktiskt ingen serie som sänds precis just nu, utan jag tittar på Unbreakable Kimmy Schmidt vars fjärde säsongs sex första avsnitt släpptes häromdagen. Av de serier jag följer kommer GLOW (29 juni), The Ranch (15 juni), Suits (19 juli) och Better Call Saul (6 augusti) ha premiär i sommar.
 
En serie som redan har haft premiär i Australien men som släpps i juni/juli i Storbritannien är Harrow. Den ser jag fram emot att kunna följa.
 
Durrell Wildlife Conservation Trust
 
Mest besatt av just nu?
The Durrells har verkligen fångat mitt hjärta, även om jag tittar på den ganska långsamt för att hinna komma ikapp med andra serier. Det är sannerligen världens mysigaste serie, så mitt tips till er är att titta på den första säsongen (bara sex avsnitt) NU, så att ni hinner se den andra säsongen som inom några dagar försvinner från SVT Play. Det bästa av allt är att den är baserad på en verklig händelse!
 
På din att-se?
Jag har en aldrig sinande lista av TV-serier jag vill se men nu har jag faktiskt bestämt mig för vilken som blir min "sommarserie". Den här sommaren har jag mycket fler avsnitt att se ikapp än vad jag brukar ha, så jag kommer inte ha lika mycket tid till en ny serie. Med det sagt, kan jag avslöja att mitt sommarprojekt blir: The Affair!
 
Vem kommer till Suits efter Meghan Markles och Patrick J. Adamss avhopp om inte Katherine Heigl?
© USA Network
 
Klassisk sommarTV?
Bland TV-serier brukade jag förr alltid titta på Pretty Little Liars, Teen Wolf och Suits. Av dessa är det bara Suits som fortfarande sänds, så jag säger Suits. 
 
TV-serie du saknar just nu?
Game of Thrones brukar vanligtvis runda av sina säsonger vid den här tiden på året, men i år är vi helt utan serien. Det känns ändå ofattbart att det snart redan har gått ett år sedan den förra säsongen sändes. Är det verkligen möjligt?! Visst känns det inte som så längesen?
 
Något som gör dig besviken?
Att dygnet inte har fler timmar, så att man både hinner titta på alla serier man vill samtidigt som man har en fullspäckad vardag.
 
Tittar du mer eller mindre på TV under sommaren?
Jag har tidigare konstaterat att jag tittar mycket mer på våren än på hösten, vilket kanske skiljer sig från övriga serietittares tittande. Under sommaren brukar jag nog egentligen ha mer tid till att titta på serier men samtidigt vill jag ju hänga utomhus mycket mer. Det är en svår fråga. Jag tror i alla fall att jag helt klart tittar på FÄRRE serier, men jag lägger nog ungefär lika mycket tid på tittande. Ofta brukar jag ju maratontitta någon serie, som förra årets OITNB.
 
© FX Networks
 
Tre tips på TV-serier till andra?
Här kommer dem; mina tre noga utvalda tips till er som vill se något underhållande i sommar.
 
Mitt första tips är till dig som gillar true crime. Det är nämligen med glädje jag kan avslöja att SVT Play kommer att tillhandahålla säsong två av American Crime Story: The Assassination of Gianni Versace! Eftersom jag bara har sett tre avsnitt blir det perfekt för mig att ta igen det jag har missat, när serien har premiär på SVT 1 juli. Förmodligen kommer det släppas ett avsnitt i veckan, så jag kommer väl kunna se avsnitt fyra ungefär en månad senare. Det är i alla fall ett stort tips från mig till er! Du behöver inte ha sett den första säsongen om rättegången mot O.J. Simpson, men även den är ett stort tips och du hittar den på Netflix.
 
Mitt andra tips är en komediserie. Arrested Development släppte sin efterlängtade femte säsong häromdagen (åtminstone den första delen). Serien är en av Netflixs första semioriginalserier och de tre första säsongerna är lysande. Den fjärde säsongen var i många ögon en katastrof och den femte säsongen ska jag recensera inom kort. Vill du upptäcka en annorlunda och humorspäckad serie kan jag varmt rekommendera åtminstone de första säsongerna.
 
Mitt tredje tips är en serie som jag inte har sett, och det beror på att den inte har haft premiär än. Sharp Objects är baserad på Gillian Flynns bok och lär vara riktigt otäck. Den kommer att ha premiär den 9 juli på HBO Nordic och har Amy Adams i huvudrollen.
 
Psst! Jag kan inte undgå att smyga in en liten notis om en otroligt kontroversiell serie som ska ha premiär någon gång i juli. Det är en TV-serieversion av filmen Heathers, där en skola styrs av en "PK-elit". Jag kan förstå varför kritikerna har gett den svala omdömen. Trots det är premissen intressant. Läs gärna mer här.


Lena    •     •   http://livinginfictionalworlds.blogg.se

The heathers är även numer en musikal i London den har ännu inte haft premiär men ska kolla på den näst nästa Helg under en musikal festival, så nyfiken!

Svar: Men åh vad spännande! Då får du rapportera :)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype