Helgtips!

Då det var dags för lite helgtips igen! Jag har så dåligt samvete för igår droppade det in hur många besökare som helst här (undrar varför?) och ingen uppdatering har skett. Det kommer tyvärr vara så här i några veckor till tyvärr, och det beror helt på min uppsats. 🤓 
 
 
Saknar du det glada 90-talet? Idag släpptes den nya serien Everything Sucks!, som utspelar sig år 1996, på Netflix. Jag vet inte om tiderna var enklare på den tiden, men man kan åtminstone drömma sig tillbaka och låtsas om det. För oss 90-talskids är det här säkerligen en serie som väcker en massa nostalgi. Tycker det är fint att de har valt att ha med The Cranberries i trailern. 
 
 
Till min stora glädje släpptes Chris Rocks nya standup häromdagen på Netflix och jag började givetvis titta direkt! Tyvärr hann jag inte så långt på grund av uppsatsen, så jag tänkte fortsätta ikväll. Han är en av mina favoritkomiker och jag tycker att standup hör en fredagskväll till, om man nu ändå är hemma. 😉
 
Vad kan man titta på om man inte har streamingabonnemang då?
 
 
Den amerikanska dokumentären The Work skildrar gruppterapi för mördare. På det ökända Folsom Prison får ett antal tungt kriminella män genomgå en fyra dagar lång gruppövning. I den beskrivande texten skriver SVT: "Går det att bryta de murar som finns mellan dem - och inom dem? Är fångarna redo att bygga ett nytt liv, och är vi andra redo att ta emot dem?" Hur intressant som helst! Jag tycker att såna här filmer är bland det mest fascinerande som går att titta på. Du hittar dokumentären på SVT Play.
 
Ett annat helgtips är att ingen mindre än Matt LeBlanc gästar Skavlan!


Åsa    •     •   http://www.runfatchickrun.blogg.se

Åhhhh 90-tals nostalgi <3










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype