Recension: And Then There Were None

 
Titel: And Then There Were None
År: 2015
Genre: Kriminaldrama, mystik, thriller
Antal säsonger: Miniserie innehållande tre avsnitt
Betyg på IMDB: 8/10
Mitt betyg: 8.5/10
 
Handling
Tio främlingar inbjuds till en ö av en mystisk värd och snart blir en efter en mördad.
Frågan är om mördaren är en av dem.
 
Recension
Nuförtiden brukar jag försöka hålla mina recensioner spoilerfria och så även denna. Det här är alltså en miniserie som bygger på detektivromanen vid samma namn av deckardrottningen Agatha Christie. I den här historien kan det konstateras att mördaren verkar känna till allas hemligheter utan att de i gruppen har någon uppenbar koppling till varandra. Jag skulle säga att avsnitt ett överträffar mina förväntningar medan avsnitt två och tre är, om möjligt, ännu bättre. Min, och många andras favorit, är Philip Lombard - en härjad och frispråkig man med ett förtrollande yttre. Historien betraktas dock utifrån perspektivet av en karaktär vid namn Vera Claythorne - en till början tyst och sluten kvinna som visar sig ha fler lager än vad som först avslöjas.
 
Jag tycker faktiskt att Douglas Booths karaktär är mycket störig och hans skådespel känns en aning krystat i närheten av stjärnor som Charles Dance (damn! den mannens närvaro...) och Miranda Richardson. Helhetsmässigt är serien briljant och utgör en perfekt kompott av spänning och mystik till en bakgrund av förtrollande vackra vyer. Jag rekommenderar er varmt att lägga de blott tre timmar som krävs för att se denna nagelbitare. Det här är ett måste i miniserieväg! 
 
 
Bildkälla/Image source: IMDB, IMDB


EVELINA    •     •   http://evelinawilson.blogg.se

Låter som att den är värd att se, även om jag varit tveksam eftersom jag älskar boken och har läst den flera gånger. Roligt att läsa vad du tycker om serien, tack!

Svar: Serien är uppskattad även av de som har läst boken! :)
seriereflektioner.blogg.se

Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Så bra!!

Svar: Visst är den?!
seriereflektioner.blogg.se

Lena    •     •   http://livinginfictionalworlds.blogg.se

Okej jag måste ta mig i kragen och se denna snart! :)

Svar: Så tänkte jag med! Hoppas du ser den snart :)
seriereflektioner.blogg.se

Film&serier bloggen    •     •   http://filmandserier.blogg.se

Den här ska jag se, någon gång, verkar iaf vara något för mig!

Svar: Ja, gör det! Perfekt till fredagsmyset, skulle jag säga :)
seriereflektioner.blogg.se

Anonym    •     •  

Vart kan man se denna?:)

Svar: Den finns på brittiska BBC, så om man befinner sig i Storbritannien eller använder VPN kan man se den i bra kvalitet :)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype