När jag var 6 år

Det här ett inlägg i samarbete med  FeliciaElsaEmelieKarin och Lovisa.
Varje onsdag publicerar vi inlägg under ett gemensamt tema. Du finner samtliga inlägg i kategorin "samarbete".
 
- då tittade jag på filmer som 
 
Ensam Hemma
 
Toy Story
 
Titanic
 
Sunes Sommar
 
The Mask
 
Notting Hill
 
Stuart Little
 
... för första gången! Dessa filmer släpptes under 80- och 90-tal och tillhör mina tidiga barndomsminnen! 😊 Jag älskade att läsa i den åldern (ja, jag började ganska tidigt...) men jag tyckte även väldigt mycket om att titta på film, så urvalet ovan är egentligen bara ett axplock. ET var en annan barndomsfavorit, men första gången jag såg den var jag runt 3-4 år. Det är svårt att komma ihåg allt! Jag vet att jag tittade på serier som
 
Ally McBeal
 
Arkiv X (jupp, jag började tidigt)
 
Buffy the Vampire Slayer
 
Sunset Beach
 
Glamour
 
Tom and Jerry
 
Hem till gården
 
Skilda världar
 
 
Rederiet
 
Lilla huset på prärien
 
Dr. Quinn, Medicine Woman
 
... på TV:n. 
 
Vilka är dina mest minnesvärda filmer och serier från att du var sex år? Berätta! 😍
 
Bildkällor/Image sources: IMDB, IMDB2, IMDB3, IMDB4, IMDB5, Amazon, IMDB6, IMDB7, Paste Mag, wikia, akteryfilma, TenPlay, radiotimes, CDON, SVT, Good Housekeeping, Good Housekeeping


Yasmine    •     •   http://www.betterwords.blogg.se

Asså ALLA (utom Hem till Gården!) var ju BARA BRA, BRA, BRAAA då!! =) Växte själv upp med alla dessa! Tycker de håller bättre kvalitet eller nåt annorlunda iaf än dagens serier o filmer... I prefer the 90´s =D

Svar: Vad roligt att du också tittade på samma saker! Det är verkligen annorlunda mot dagens serier, huruvida det är kvalitetsmässigt eller av andra skäl kan ju diskuteras. Förr var utbudet mindre så man var väl lite mindre kräsen. ;)
seriereflektioner.blogg.se

Jennifer    •     •   http://missjennifer.se

Åh Titanic och Skilda Världar :D

Svar: Två klassiker! ;)
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Titanic som sexåring? :o Jag såg den nog när jag var nio eller något sånt, och hade mardrömmar efter det vilket innebär att det var ALLDELES för tidigt för mig...

Svar: Japp, jag var väl runt 6 år, det är kanske inte exakt men jag var ganska tidigt ute med att titta på vuxnare filmer och serier. Jag började följa Glamour som sexåring, t.ex. :p
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype