Veckans tema: Gemensam lista

🎃 Det hĂ€r ett inlĂ€gg i samarbete med  FELICIA, ELSA, EMELIE, KARIN och LOVISA. 🎃
đŸ‘»Â Varje onsdag publicerar vi inlĂ€gg under ett gemensamt tema. Du finner samtliga inlĂ€gg i kategorin "samarbete".Â đŸ‘»
 
 
Vilken var den första TV-serie du förÀlskade dig i?
Den första TV-serie som jag verkligen förÀlskade mig i och fick ett starkt band till var definitivt Desperate Housewives! Jag nÀmner ofta den hÀr serien som en av mina första, men jag vill passa pÄ att göra lite reklam för den ocksÄ. Serien handlar om ett gÀng fruar pÄ Wisteria Lane som bildar en fin vÀnskap. TÀnk er tjejerna i PLL all grown up fast mindre irriterande! Avsnitten Àr sprÀngfyllda med intriger och dessutom avslutas mÄnga av avsnitten med spÀnnande cliffhangers. 
 
Vilken Àr din absoluta favoritserie nÄgonsin?
Nuförtiden Ă€r det Game of Thrones. Ingen serie har nĂ„gonsin hĂ€nfört mig pĂ„ det planet som Game of Thrones gör. DĂ€r finns bĂ„de mystik, en röd trĂ„d, ypperligt skĂ„despeleri och helt otroliga bildeffekter. 😍
 
Vilket Àr ditt största OTP nÄgonsin?
Jamie och Claire i Outlander. Förutsebart, men sant! 💁
 
 
Vilken karaktÀr i en TV-serie skulle du vilja gÄ pÄ en dejt med?
Helst av allt Jamie, men vi lever ju tyvĂ€rr i olika Ă„rhundranden! 😉 DĂ„ fĂ„r jag nog sĂ€ga Ashton Kutchers karaktĂ€r Colt i The Ranch, eftersom jag alltid har haft en stor crush pĂ„ just Ashton Kutcher. 😇
 
Vilka serier följer du just nu?
Veckovis följer jag Good Behavior (tips!), Brooklyn Nine-Nine, How to Get Away with Murder, Modern Family, Riverdale och Outlander. Annars tittar jag pĂ„ sĂ€song tvĂ„ av Stranger Things som slĂ€pptes nu i dagarna samt plĂ„gar mig lĂ„ngsamt igenom de sista avsnitten av Twin Peaks. Avslutade precis sĂ€song tvĂ„ av The Last Man on Earth, sĂ„ nu hoppas jag att sĂ€song tre och fyra kommer till Viaplay asap. Ser fram emot att bingea Alias Grace pĂ„ Netflix nu i november. Jag strökollar Ă€ven gamla HIMYM-avsnitt och har precis pĂ„börjat den gamla doldisen Party Down med Adam Scott. 🍾
 
Vilken avlutad TV-serie hoppas du ska komma tillbaka för en till sÀsong i framtiden?
Man har ju lÀrt sig den hÄrda vÀgen att Äterupplivandet av gamla succéserier sÀllan blir bra, sÄ jag Àr skeptisk till hela konceptet. Om jag kunde fÄ önska ett lyckat Äterupplivande sÄ sÀger jag Desperate Housewives dÄ.
 
 
Vilken serie som du inte har sett skulle du vilja se?
The Handmaid's Tale. 😃
 
Vilken TV-serie har du sett om flest gÄnger?
Det stĂ„r mellan Sex and the City 👠 och How I Met Your Mother.
 
Vilken TV-serie gav du senast upp?
Jag ger sĂ€llan upp serier jag har sett i flera sĂ€songer, för jag hade inte fortsatt titta sĂ„ lĂ€nge om jag inte gillade det. Jag fĂ„r sĂ€ga đŸ‘»-ed, hĂ€r.
 
Vilken karaktÀr skulle du vilja vara för en dag?
Daenerys i Game of Thrones: tĂ€nk att ha makten att styra drakar! Det mĂ„ste vara sĂ„Ă„Ă„ kul! 😎
 
BildkÀllor/Image sources: Giphy, netflixtheranch, giphy. 


Elsa    ‱     â€ą   http://www.gillafilm.se

Ja men det Àr klart att man ska vara Daenarys för en dag!! Hade inte varit sÄ dumt.

Svar: Eller hur! Inte dumt alls
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihÄg mig?
VĂ€lkommen till bloggen Seriereflektioner!
HÀr bloggar jag om allt det senaste i serievÀrlden och dÀrtill Àven nÄgot om filmer. Letar du efter de bÀsta tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rÀtt! HÀr skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att fÄ höra av dig i kommentarsfÀltet!
Vill du kontakta mig Àr du vÀlkommen att höra av dig till den e-mail som stÄr i menyn ovan.

HannaVic logotype