Veckans tema: Animerat

🍁 Det hĂ€r ett inlĂ€gg i samarbete med  FELICIA, ELSA, EMELIE, KARIN och LOVISA. 🍁
Varje onsdag publicerar vi inlÀgg under ett gemensamt tema. Du finner samtliga inlÀgg i kategorin "samarbete".
 
Den hĂ€r veckan Ă€r temat "animerat" - en ganska spĂ€nnande kategori att utforska, eller vad sĂ€ger ni? 😃 NĂ€r man pratar om animerad film brukar indelningen ske i huvudsakligen tre kategorier: tecknad film, datoranimerad film och olika typer av stop motion-animerad film. En vanlig spelfilm Ă„terskapar rörelser, medan animation skapar rörelser. Ordet animationer kommer frĂ„n latinets anima som betyder sjĂ€l eller ande.Âč Är det inte hauntingly beautiful? 
 
 
Det Àr svÄrt för mig att nÀmna helt animerade serier eftersom det i princip hör min barndom till (tÀnk Pokémon), men bland annat Game of Thrones anvÀnder sig ju av datoranimationsteknik. Stop motion-teknik (tÀnk Wallace & Gromit) har jag av nÄgon outgrundlig anledning alltid haft otroligt svÄrt för.
 
Med det sagt vill jag faktiskt tillÀgna dagens inlÀgg Ät filmer, eftersom jag sÄ sÀllan nÀmner filmer i bloggen lÀngre (med hÀnvisning till utrymmesbrist och minskat intresse). HÀr Àr nÄgra av mina absoluta favoriter bland animerade filmer. Vilka Àr dina?
 
 
 
 
Âč KĂ€lla: Wikipedia
 
BildkÀllor/Image sources: Tenor


Felicia    ‱     â€ą   http://frokentv.se

WALL-E !!!!!!!! <3

Svar: Jag vet!!! :'( sÄ fin
seriereflektioner.blogg.se

Lena    ‱     â€ą   http://nouw.com/moonshinelullaby

Åh Pocahontas! <3

Svar: En gammal goding! :)
seriereflektioner.blogg.se

Celine    ‱     â€ą   http://celinelf.blogg.se/

UP Àr ju finaste <333 Jag och mina vÀnner pratade om den för ett par dagar sedan haha!

Svar: Visst Àr den bedÄrande? Den vÀrmer i hjÀrtat :')
seriereflektioner.blogg.se

film&serier bloggen    ‱     â€ą   http://filmandserier.blogg.se

Hitta Nemo, den filmen Àlskar jag typ ! Och Up Àr inte sÄ dÄlig den heller!

Svar: Hitta Nemo Àr ju numera en klassiker! :D
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihÄg mig?
VĂ€lkommen till bloggen Seriereflektioner!
HÀr bloggar jag om allt det senaste i serievÀrlden och dÀrtill Àven nÄgot om filmer. Letar du efter de bÀsta tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rÀtt! HÀr skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att fÄ höra av dig i kommentarsfÀltet!
Vill du kontakta mig Àr du vÀlkommen att höra av dig till den e-mail som stÄr i menyn ovan.

HannaVic logotype