De 10 nästa stora snackisarna

Oväntat nog verkar november bli en månad som bjuder på en hel drös med nya TV-serier att spana in. Det är inte lätt att sålla bland nykomlingarna, men det viskas att följande serier kan vara värda att lägga sin tid på... 
 
Vill du vara först ute med det senaste och mest hippa så föreslår jag att du väljer ut en tänkbar favorit och börjar titta asap, så att du har något att tipsa dina vänner om inom kort! 😎 
 
PS: Datumen är angivna för när vi har möjlighet att se dem i Sverige.
 
Loudermilk - AT&T, finns ute nu
Ron Livingston såg jag väl senast i SATC, men hans nya komediserie Loudermilk ska vara trevlig!
 
 
Alias Grace - Netflix, 3 nov
Den här serien har jag redan hunnit tipsa om ett antal gånger nu, så titta asap!
 
 
SMILF - Showtime, 6 nov
Jag kommer inte hinna titta på den här serien (prioriterar bort den), men det kanske du har?
 
 
Damnation - USA Network, 8 nov
Serien som ser ut att vara cool as hell. Jag är definitivt nyfiken! Är det någon annan som får lite vibbar av Twin Peaks i westernstil?
 
 
The Long Road Home - NatGeo, 8 nov
Det här blir utan tvekan kritikernas säkra val. En miniserie om soldaternas hemkomst från Irak år 2004. Kate Bosworth är seriens kanske mest kända ansikte.
 
 
Future Man - Hulu, 15 nov
En komedi som har tagit sig an tidsresetemat, som annars var populärt förra året. Vill du se Hunger Games-stjärnan Josh Hutcherson, i något som "Superbad"/"Preacher"-killarna Seth Rogen och Evan Goldberg har agerat exekutiva producenter i, är detta showen för dig.
 
 
Marvel's Runaways - Hulu, 22 nov
Hur mycket jag än skulle vilja så är superhjälteserier inte min grej. Det är däremot många andras, vilket är totalt föreståeligt! Marvel's Runaways är nästa stora snackis.
 
 
Godless - Netflix, 22 nov
Något som däremot kan tänkas vara helt i min smak är en feministisk westernrulle av Stephen Soderbergh med fantastiska Michelle Dockery och min crush Jack O'Connell. Jag hade definitivt tittat enbart tack vare Michelle, men Jack utgör ännu ett lockande namn!
 
 
She's Gotta Have It - Netflix, 23 nov
Ett annat nytt Netflix-original är en nytolkning av 1986 års She's Gotta Have It om en artsy New Yorker kallad Nola. 
 
 
The Marvelous Mrs. Maisel - Amazon, 30 nov
Från skaparna av Gilmore Girls kommer detta perioddrama om 50-talets stand-up och jag är förvånansvärt nyfiken.
 
 
Den första säsongen av The Girlfriend Experience ä g d e, med Riley Keough som juriststudenten som påbörjar en karriärbana som eskort. Eftersom det är en antologiserie kommer den nya säsongen att handla om två helt andra personer. Säsong två är en total besvikelse, och det förvånar mig inte. Den första säsongen var visserligen avskalad, men här är det som att skaparna inte ens försöker dölja hur hela setet skriker lågbudget, och manuset är fruktansvärt dåligt skrivet. 2/3 in i det första avsnittet varken förstod jag vad som sades eller för den delen ens ville förstå. Jag klarade helt enkelt inte av att titta klart på avsnittet, då jag är övertygad om att jag då ger mig in i ett projekt som inte ens kommer att vara halvvärt ansträngningen. För mig är det en gåta hur någon form av tv-underhållning ska komma ur detta. Gör er själva en tjänst och undvik den här nya säsongen!


Emelie    •     •   http://thoughtsbyem.com

Såg Alias Grace när det sändes direkt i Kanada. Inte alls min grej haha, tyckte den var riktigt tråkig!

Svar: Är det sant? Jag tyckte att det första avsnittet var helt okej :)
seriereflektioner.blogg.se

Felicia    •     •   http://frokentv.se

Smilf var rätt bra men jag gillar typ allt från showtime sååå har väl hittat min stil eller vad man kallar det :). The Marvelous Mrs. Maisel ska jag såklart se.

Svar: Kul! Showtime bjuder ofta på bra serier (du måste se Billions)! Ja, du är väl en Gilmore Girls-fantast av rang ;)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype