Temavecka: Sommar

Är du nyfiken på vilka nya serier som kan tänkas komma nu i sommar? Sommaren är ju inte direkt högsäsong för serier men faktum är att det finns en del serier som har premiär på sommaren. I det här inlägget tänker jag inte lista alla serier som har premiär i sommar utan främst de jag själv avser att titta på. Det här ett inlägg i samarbete med  FeliciaElsaEmelieKarin och Lovisa. Den här veckan skriver vi inlägg under temat "Sommar". 🌴🌞🌊
 
 
Still Star-Crossed, 30 maj
I efterdyningarna av Romeos och Julias död eskalerar rivaliteten mellan Montague och Capulet. En ny kunglighet intar tronen i Verona och han brottas med uppgiften att bestämma vad som är bäst för staden, vilken är epicentrum för denna förödelse.
 
Jag brukar inte fastna för historiska serier men under det senare året har jag fått upp intresset för flera stycken. Still Star-Crossed har dock mitt intresse främst för att det är Shonda Rhimes som ligger bakom och jag slukar gärna hennes serier (tittade på Grey's Anatomy i flera år innan alla favoritkaraktärer försvann).
 
 
Will, 11 juli
Ett drama om den unge Shakespeares förlorade år efter hans ankomst till London år 1589 - när teaterskådespel var som rock 'n' roll och en ung man med stora drömmar förändrade världen med sina ord.
 
Hur stor är chansen att två Shakespeare-relaterade serier ska hamna på sommarens schema? Inte direkt stora! Det här är nog serien jag är minst taggad på i listan men jag har haft den på min watchlist så länge att jag bara måste se hur den är. Jag kan nästan med 100 % säkerhet säga att det nog inte är en serie för mig. Därför lär den nog ryka ganska omgående från schemat. Gillar du drama och historia kan det här nog vara en serie för dig!
 
 
The Bold Type, 12 juli
Serien är inspirerad av Cosmopolitans chefsredaktörs, Joanna Coles, liv. Här får vi en glimt av det skandalösa liven och kärlekarna bland de med makten över en internationell damtidning. Deras problem handlar om att hitta sin identitet, hantera vänskapsrelationer och att få hjärtat krossat, allt medan jakten pågår efter de perfekta jeansen för alla kroppsformer. 
 
Om den unge Shakespeare här ovan intresserar mig minst, är denna till synes oskyldiga serie mer i min smak. Handlingen beskrivs på ett väldigt töntigt sätt, måste jag säga, men allt som involverar staden New York får mig intresserad.
 
Avslutande kommentar
Nu efter att ha skrivit detta inlägg har jag insett att den enda serie som egentligen lockar mig på riktigt är Still Star-Crossed, och det beror enbart på Shonda Rhimes. Jag kan nästan med 100 % tillförlitlighet säga att jag förmodligen kommer att droppa de flesta av serierna ovanför. Sommartiden är inte direkt känd för att ge oss kvalitetsserier och jag har för många andra serier jag vill titta på i sommar. Jag hoppas dock att någon av er kanske har hittat något intressant här ovanför som ni kan tänka er att titta på i sommar. 
 
Bildkälla/Image source: SpoilerTV, IMDB, Red Carpet Crash.


Lena    •     •   http://nouw.com/myfictionalworlds

Still Star Crossed tänkte jag se men är osäker på om jag ska se den direkt eller göra maraton senare.

Svar: Förstår! Det smarta med att vänta är att man slipper se en serie man har lagt ner tid på bli nedlagd. Det är bättre att få ett besked först om en andra säsong, tycker jag.
seriereflektioner.blogg.se

Lena    •     •   http://nouw.com/myfictionalworlds

Jo det är sant dessutom brukar jag se serierna på ett annat sätt om jag maraton kollar haha

Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Haha har samma känsla gentemot Will!










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype