Temavecka: Sommar

🌾 Jag höll helt pĂ„ att missa att vĂ„r stora temavecka startar idag! Under en veckas tid ska jag och mina bloggkompanjoner Felicia, Elsa, Emelie, Karin och Lovisa blogga oss igenom det mysiga temat ☀ SOMMAR ☀. Vi brukar ju blogga pĂ„ onsdagar om ett pĂ„ förhand utvalt tema, men den hĂ€r veckan ska vi göra en favorit i repris och blogga hela veckan om det utvalda temat. 🌾
 
🌾 Idag vill jag tipsa om serier som Ă€r typiska sommarserier för mig. I det hĂ€r inlĂ€gget ska jag rikta in mig pĂ„ serier som har sĂ€nts i minst 6 sĂ€songer - det Ă€r nĂ€mligen en mĂ€ngd jag anser vara passande för att marathontitta. Jag hoppas att ni kanske finner nĂ„gon som ni tidigare har tĂ€nkt pĂ„ att ni vill se men att det liksom inte riktigt har blivit av att ni har gjort det Ă€n. HĂ€r fĂ„r ni i sĂ„ fall en pĂ„minnelse som kanske kan fĂ„ er att ta tag i just den dĂ€r serien som bara ligger och vĂ€ntar! 🌾
 
1. Teen Wolf 
 
En serie som faktiskt utstrÄlar sommar för mig Àr Teen Wolf. Förr brukade sÀsongspremiÀrerna nÀmligen alltid ske pÄ just sommaren. Glöm för en stund bort det trÄkiga du kan ha hört om att de senaste sÀsongerna har varit lite sÀmre. Det Àr visserligen sÄ att kvalitén har fallit en aning men samtidigt sÄ finns det en massa aspekter som faktiskt Àr bra med Teen Wolf. 1. Ofta Àr det oerhört nagelbitande spÀnnande, 2. Det finns en hel del ships att vÀlja ut och 3. Jag har upptÀckt mycket bra musik genom Teen Wolf - förr brukade serien bjuda pÄ en massa nya hits. Det Àr bara nÄgra av aspekterna. Jag tyckte att sÀsong 1-2 var helt makalöst spÀnnande, sÀsong 3 var bÀst (med Styles). SÀsong 4 var okej, 5 sög och sÀsong 6 har jag inte sett Àn (mer Àn första avsnittet). Jag tycker faktisk att Teen Wolf Àr en serie man bör ha sett, den har ÀndÄ mycket av det man kan finns eftertraktat hos en tonÄrsserie. Förbered dig pÄ en övervÀldigande mÀngd tvÀttbrÀdor - och dÄ snackar jag inte om nÄgon hushÄllsprodukt...
 
2. True Blood
 
True Blood Àr en serie om vampyrer i mÀnniskovÀrlden och den hÀr serien fullkomligt skriker sommar för mig. Det beror antagligen pÄ att jag började titta pÄ serien en sommar, men jag vill ocksÄ sÀga att det kÀnns som en perfekt sommarserie att marathontitta pÄ. DÄ jag bara Àr pÄ andra sÀsongen (sedan sommaren 2014 dÄ jag började titta), börjar jag fundera pÄ om jag inte bör ha det hÀr som min sommarserie i Är. 
 
3. Suits
 
Suits Àr en sÄdan typ av serie som skulle kunna bli hur trÄkig som helst, och jag skulle ÀndÄ fortsÀtta titta. Det beror till 100 % pÄ Harvey Specter, som nÀr jag tÀnker efter nog Àr hela anledningen till att jag tittar pÄ Suits, nu nÀr Jessica Àr borta. Suits Äterkommer ofta hÀr i bloggen men för dig som inte har lÀst nÄgot om den sÄ Àr det en advokatserie som utspelar sig pÄ Manhattan. Det speciella med serien Àr att det finns en hemlighet som strÀcker sig över flera sÀsonger och som sÄledes höjer spÀnningen i helhet. Harvey Specter Àr en hÀnförande karaktÀr som de flesta faller som furor för. Tro mig.
 
4. Pretty Little Liars
 
PLL kÀnns egentligen pÄ alla sÀtt som en Äret runt-serie men faktum Àr att den passar extra bra att se pÄ sommaren. Jag tycker att man pÄ sommaren kan unna sig att gotta ner sig med en riktigt smaskig story som vÀcker kusliga kÀnslor i varenda cell i kroppen. PLL Àr en av de mest spÀnnande serierna jag har sett, helt klart. Följ ett gÀng tonÄrstjejer under deras vÀg mot vuxenlivet, nÀr de blir trakasserade av en anonym person som kÀnner till de allra mest obehagliga detaljerna om tjejernas agerande och anvÀnder det mot dem.
 
5. Game of Thrones
 
Ingen sommar utan Game of Thrones. I Är Àr den devisen mer sann Àn vanligt. Normalt sett brukar vi vara inne i mitten av sÀsongen vid den hÀr tiden pÄ vÄren, dÄ GOT brukar ha sin sÀsongspremiÀr i april. I Är kommer den sjunde sÀsongen mitt i sommaren, pÄ grund av tidigare "produktionsförseningar" (lÄs oss inte spekulera i om det verkligen beror pÄ det)... Har man inte sett GOT vid det hÀr laget beror det nog pÄ att man tror att man inte Àr intresserad. LÄt mig dÄ sÀga att man inte bör ha förutfattade meningar om sin egen smak! GOT:s tidiga sÀsonger innehÄller grÀsliga inslag med vÄld och översexualisering av kvinnor men det Àr i det stora hela en oförglömlig serie som man Ätminstone mÄste ge en chans. Jag skulle vilja sÀga att du inte ska ge upp förrÀn du har sett tvÄ hela sÀsonger - först dÄ kan du med sÀkerhet sÀga om det Àr nÄgot för dig eller inte. En sÀsong rÀcker inte.
 
BildkÀllor/Image sources: IMDB, IMDB, IMDB, IMDB, IMDB.


film&serier bloggen    ‱     â€ą   http://filmandserier.blogg.se

Teen wolf Àr verkligen en sommar serie som du skriver + PLL. Kanske ska ta mig tid och kolla igenom pll innan serien slutar...

Svar: Jaaa, kör pÄ :D Jag rekommenderar det!
seriereflektioner.blogg.se

Lena    ‱     â€ą   http://nouw.com/myfictionalworlds

Suits Àr verkligen toppen och precis som du sÀger, Mr Harvey Spector Àger den showen. Har precis sett klart pÄ sÀsong 5 och Àlskade att man fick komma in pÄ skinnet pÄ denna mystiska man :P

Svar: Underbart! Suits Àger faktiskt <3
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihÄg mig?
VĂ€lkommen till bloggen Seriereflektioner!
HÀr bloggar jag om allt det senaste i serievÀrlden och dÀrtill Àven nÄgot om filmer. Letar du efter de bÀsta tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rÀtt! HÀr skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att fÄ höra av dig i kommentarsfÀltet!
Vill du kontakta mig Àr du vÀlkommen att höra av dig till den e-mail som stÄr i menyn ovan.

HannaVic logotype