Mina ships och NOTP i PLL

Med inspiration från Emelie vill jag en gång för alla lista mina OTP, NOTP och inofficiella ships i PLL!
 
OTP
 
Ezria
Det bästa paret i hela serien. Visst är det lite sjukt att Aria hamnade med sin high school-lärare, men i den mystiska staden Rosewood är det här paret inte det mest kontroversiella. Ezra var ett antal gånger en bitch mot Aria och dessutom har han gjort en massa oförlåtliga saker, men av någon outgrundlig anledning känns det som att Ezria i slutändan hör ihop. 
 
Spoby
Älskar verkligen Spoby! De är så himla fina tillsammans. Ezria är mitt top-ship men Spoby ligger inte långt efter. Det var fint att se dem hitta tillbaka till varandra i slutet, och att Toby visste vilken dikt som var Spencers favorit i boken.
 
NOTP
 
Ariel
Minns ni att Aria och Noel faktiskt dejtade en gång i tiden? Gosh, PLL var verkligen oskyldigt en gång i tiden. Aria var länge förälskad i Noel utan att han visste vem hon var. Efter att ha gjort slut med Ezra går Aria med på en dejt med Noel på initiativ av Hanna. Efter en kort tids dejtande tror Noel att Aria dejtar honom enbart för att göra Ezra svartsjuk. Ända sedan dess verkar Noel ha något emot Aria och hennes vänner. Anledningen till att det här blir en NOTP, även om Ariel var söta tillsammans, är för att Noel några säsonger senare försökte döda Aria med en yxa. 
 
 
Haleb
En gång i tiden shippade jag dessa så hårt. Nu? Tråkigt par. De brukade ha en bra kemi en gång i tiden men så är det icke längre och har inte heller varit på ett par säsonger. Jag tror jag helt slutade shippa dem någon gång runt doll house.
 
 
Paily
Jag har visserligen aldrig varit ett stort fan av Emily, men lägg då till att Paige verkligen är en karaktär jag aldrig någonsin har tyckt det minsta om. Tillsammans utgör de jordens tråkigaste par. Visserligen är Emison inte jättespännande heller, men Paily? No way. 
 
 
Melissa och Wren
Please excuse me, I don't mean to be rude... men under hela Wren-Melissa-Spencer-triangeln shippade jag Spencer och Wren mer än Melissa och Wren. Jag tyckte alltid att det var uppenbart att han gillade Spencer mer (och med tanke på säsongsavslutningen så stämde det ju). 
 
 
Ezrison
Inte nog med att deras ship name är omöjligt att uttala - jag har svårt att ens se Ezra och Alison som vänner, ännu mindre som ett romantiskt par. När man fick reda på att de brukade dejta kände jag bara "nope". Det är minst sagt bisarrt att Ezra dejtade en annan high school-tjej först, även om hon sa till honom att hon gick på college.
 
Och den slutliga listan med kontroversiella/inofficella ships jag gillar
 
 
Wrencer
Jag älskade Spencer och Wrens förbjudna kärlek! Jag önskar verkligen att de hade blivit officiella. Även om jag älskar Spoby så var det något alldeles extra mellan Wren och Spencer. Båda var liksom smarta, hade samma humor och sann kemi. Låt mig förtydliga: Jag shippar Wrencer mer än Spoby, men jag stöttar även Spoby.
 
 
Jaria
Jason och Aria... Damn, säga vad man vill om Ezrias förutbestämda öde men Jaria har onekligen kemi!
 
Bildkällor/Image sources: fitzandmontgomery, serenaswaldorfWikia, Seventeen, paily, Wikia0986-0296, wrencer-stuffprettylittle-puckermans


Felicia    •     •   http://frokentv.se

Jason och Aria alltså, sån kemi!!!

Svar: Aw yas, så kul att du också gillar dem :D
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype