Veckans tema: OTP

Det här är veckans temainlägg i samarbete med följande bloggar:
 
Felicia som bloggar på frokentv.se
Elsa som bloggar på gillafilm.se
Emelie som bloggar på gothamalley.blogg.se
Karin som bloggar på karinsuniversum.blogg.se
Lovisa som bloggar på seriedrottningen.se
 
Jag lånade en underbart maffig lista från Lovisa och hoppas att ni, liksom jag, älskar att förkovra er i såna här superutförliga svar! Jag har nog inte gjort en ordentlig OTP-lista förut, så i samband med veckans tema vill jag se till att lägga alla korten på bordet. Här har ni alla mina tankar om ships och kärlekstrianglar i 30 frågor och svar. Ni får gärna komma med inputs och kommentarer. 😗
 
1. Ditt första ship? Här tror jag att det var Ben och Meg i Sunset Beach. ✌️😹
 
Meg och Ben

2. Dina topp 3 ships genom tiderna? Det här måste vara tidernas svåraste fråga! Jag vet att jag shippar Jamie och Claire i Outlander så otroligt mycket! Jackie och Kelso i That '70s Show blev ju tillsammans på riktigt och jag älskar Ashton Kutcher, så de två får bli mitt andra bästa ship. Mitt tredje fav-ship blir nog Lily och Marshall i How I Met Your Mother. De är ju meant to be! 💕

3. Vad är ditt OTP just nu? Svår gissning va? Just det: Claire och Jamie i Outlander! 

4. Vad är ditt NOTP? NOTP = motsatsen till OTP. Jag säger väl Meredith och Derek i Grey's Anatomy.

5. Hur känner du för kärlekstrianglar? Det kan vara HIMYM-jobbigt (Ted, Robin, Barney), men det kan också tillföra en hel del efterlängtat drama. 🗽

Förvirrande kärlek 

6. Berätta om en favorittriangel från TV. Definitivt den hjärtskärande kärlekstriangeln mellan Freddie, Effy och Cook 💔 i serien Skins (hett tips, btw).

7. Har du någonsin shippat dig själv med en karaktär? Självklart! Framförallt Jamie i Outlander. 😍

8. Har du många ships som aldrig blev tillsammans? Inte vad jag kan komma på för tillfället. Jag tror att det väldigt sällan händer i TV-serier att man skapar en kemi mellan ett par och sedan lämnar deras storyline utan att något händer. Harvey och Donna är visserligen inte tillsammans ÄN, men de har ju hamnat i säng och sen tror jag att de faktiskt kommer att bli tillsammans, men vem vet! 📑

9. Shippar du några karaktärer som aldrig har träffats? Det skulle väl i så fall vara personer från två olika TV-serier men jag kan alltså inte komma på ett bra exempel.

10. Berätta om din favoritkyss från tv. Favoritkyss, hmm... Det kan vara när Freddie simmar ut till Effy i Skins. 🏊 💏 Jag minns inte mina favoritkyssar så väl. Vill även såklart nämna bröllopsavsnittet med Jamie och Claire. 💑 👸👰

Freddie och Effy 

11. Har du någonsin blivit besviken när ditt ship äntligen blev ihop? Många gånger. I New Girl, bland annat. Jag shippar väl Nick och Jess men det är liksom inte kul när de är tillsammans, det är roligare när spänningen finns mellan dem men att de inte är ihop. 

12. Har ett ship någonsin krossat ditt hjärta? Mja, inte direkt. 

13. Hur känner du för ”will they/won’t they?” Jag gillar när det får ta lite tid men att man som tittare matas med brödsmulor. Ibland kan jag tycka att Jim och Pam i The Office kastade sig över kakan lite för snabbt. 💼 👓

14. Har du någonsin ”shippat vid första ögonkastet”? Jaaaa, för många gånger för att räkna. Ofc shippade jag Jamie och Claire från den första stund de sågs. 

15. Berätta om ett ship som du ogillade först. Lydia och Stiles i Teen Wolf, eftersom det hela bara var ensidigt från Stiles sida och de hade sina respektive liv. I den senaste säsongen tror jag att de har fått en bättre grund att stå på. 🐺

16. Berätta om ett par som du har slutat shippa romantiskt. I brist på bra förslag så får jag nämna det udda valet Shoshanna och Ray i Girls. 😎

Ray och Shosh

17. Prata om ett ögonblick som fick dig att ifrågasätta ett helt ship. När Ted skapade en fantastisk ljusshow för Robin i HIMYM så började jag ifrågasätta att jag shippade henne med Barney. 😓

18. Berätta om ett ship som du känner dig ensam i att shippa. Den här är oerhört svår.

19. Finns det ett ship som du bara inte fattar (även om du inte har något emot det)? Kanske Hannah och Adam i Girls. De är liksom inte rätt för varandra längre, och enligt mig har de aldrig varit rätt för varandra. Adam och Jessa passar mycket bättre ihop.

20. Vilket av dina ships förtjänar bättre manus? Kanske Liza och Charles i Younger men jag bryr mig inte så mycket om den serien längre. 👅 Kanske även Jon Snow och Ygritte i Game of Thrones, med tanke på Ygrittes öde...

21. Shippar du mest par som är canon? Canon = official. Det varierar, ibland gillar jag när man får heta intriger bakom ryggen på partners som behandlar den otrogna partern som skit. Detta trots att jag aldrig skulle uppmuntra i verkligheten. 

22. Har du någonsin shippat ett par INNAN du ens började titta på tv-serien, p.g.a. gifs och liknande? Jag har nog inte börjat shippa men jag blev t.ex. intresserad av OUAT p.g.a. alla gifs med Emma och kaptenen, men jag har ännu inte börjat titta på serien.

23. Har du märkt ett mönster i ditt shippande? Finns det en romantisk dynamik som du känner dig mer dragen till? Förbjuden kärlek lockar väl de flesta tittare! 😉

Ibland möter ett OTP många hinder på vägen

24. Har du lätt för att shippa par? Det tror jag. 😄

25. Behöver du ett ship för att verkligen kunna njuta av en tv-serie? Faktiskt inte! The Girlfriend Experience är ett exempel.

26. Nämn en fandom som inte har några ships? Då nämner jag väl kanske serien ovanför igen.

27. Finns det en trope (=typisk grej) du ofta fastnar för vid shipping? När killen inte behöver vara en douche för att få tjejen. 👫

28. Gillar du och använder ship-namn? Jag använder det ytterst sällan men jag har inget emot det! 

29. Finns det ett fiktivt förhållande som du skulle vilja ha själv? Ja, Jamie och Claire, förutom alla tråkigheter som har hänt dem. Deras kärlek är goals! 😍

The ultimate true love 

30. Om du fick ändra en sak på ditt OTP, vad skulle det vara? Säger som Lovisa: Att Jamie och Claire fick vara unga för alltid! 👨 👩 🚫👴 👵

Bildkällor: GEOCITIESHypableSkins Wikia, HBO, Bustle, Vulture.



Micaela    •     •   http://othgirl.se

Ååååh du måste ta dig i kragen och se OUAT nån gång snart! Killian och Emma är ett av de bästa paren nånsin! Nu har de varit tillsammans länge men jag tycker fortfarande att de är spännande och jag tröttnar aldrig på dem. För mig i alla fall :D

Svar: Åh, haha :D Underbar kommentar! Dessvärre är jag rädd att jag tappade intresset för att börja titta på serien för några månader sedan, därav anledningen till att jag aldrig tittade.
seriereflektioner.blogg.se

FrökenTV, bloggen om tv och film    •     •   http://efji.blogg.se/

Effy/freddy/cook har jag försökt förtränga, haha. Älskar That '70s Show men vet typ ingen som sett den serien av någon märklig anledning.

kom du precis hem eller har du hunnit se skam än förresten? (säsong 3) :D

Svar: Ja, det är sannerligen en väldigt känslig historia! Men va? That '70s Show gick ju på TV:n HELA tiden när vi var små! Hur kan man ens undvika den? :D
Nej, jag har inte hunnit, kom hem i söndags och har haft fullt upp i skolan... I helgen fyller jag år och då ska jag unna mig en massa serier ;D
seriereflektioner.blogg.se

Katrine Larsson    •     •   http://serieexecutioner.blogg.se/

Man kan väl inte se på Outlander utan att någon gång under serien "shippa" sig själv med Jamie? haha.

Svar: Exakt! Haha
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype