Veckans serier - v. 8 (del 1)

Jag insåg precis att många av de serier jag följer är inne på säsong 6 nu. Coincidence? I think not! Skämt åsido så är det Suits, Teen Wolf (som jag inte är ikapp med...), New Girl och Girls som alla är på denna säsong. Av dem är det bara två som kommer läggas ner, så det handlar om riktiga långkörare, hela gänget! 
 
Här kommer i alla fall ett gäng HBO-serier som jag har tittat på den här veckan.
 
 
Girls s6 e2 - "Hostage Situation"
Trots att jag inte stöttar Marnie och Desis "romans" eller vad man nu ska kalla det, så kunde jag inte låta bli att skratta halva avsnittet igenom. Dels var det superroligt när de "bråkade" utanför skyltfönstret till den coola antikaffären, dels så skrattade jag högt ut när de i nästa scen rullade in med bilen på den där mörka gården - Hannah satt i baksätet och såg väldigt skeptisk ut - och Desi stannade bilen och citerade Simon & Garfunkel genom att säga "Hello darkness, my old friend"! 😂 Genialiskt. Sättet han pratar på är bortom denna värld. 
 
Elijah är ju seriens citatmaskin:
Elijah: "They can't all be perfect, okay? Everyone has their own path. They can't all be Justin Trudeau."
Shoshanna: "But you mean Justin Theroux, right?"
 
Elijah: "This is it? New York's best and brightest WEMUN? A lot of pleather, considering..."
 
Elijah: "Can't I just go and do one line of coke without you two running off?"
 
Är det någon av er som följer Girls? 😊 Ibland känner jag mig ensam om att se denna serie. 
 
 
Big Little Lies s1 e1 - "Somebody's Dead" (seriepremiär!)
BLL (nästan som PLL, vilket är ironiskt, eftersom skådespelerskorna praktiskt taget skulle kunna vara PLL-tjejerna all grown up) var en av de serier jag hade lovat mig själv att titta på under premiären. Sagt och gjort tittade jag på det första avsnittet som släpptes igår och så här tyckte jag:
 
BLL gjorde mig inte besviken. Det var faktiskt bättre än vad jag hade trott också, trots att det inte hände särskilt mycket under avsnittet. Det som jag främst vill peka ut är skådespelarinsatserna. Reese Witherspoon är som vanligt fantastisk. Shailene Woodley är någon jag har börjat gilla mer under senare år. Hon är talangfull men hon är en sådan som känns som en och samma person i nästan alla roller... Nicole Kidman verkar spela en intressant karaktär. I avsnittet hände inte så mycket förutom att vi vet att mord kommer att inträffa i framtiden och någon av fruarna kommer vara involverd. Nicole Kidmans make spelas av Alexander Skarsgård och han är en våldsam man. Usch. 😫 Överlag är jag mycket intresserad av serien och ser fram emot nästa veckas avsnitt. 
 
 
Billions - s2 e1 - "Risk Management"
Då var det dags - Billions är tillbaka. Det här var en så konstig show i mitt tycke förra säsongen. Den var liksom omöjlig att slita sig ifrån, samtidigt som jag inte förstod allt som pågick. Det är inga superhunkar med, inga alls faktiskt. Den snyggaste personen är ju Wendy - Chucks fru. Så, anledningen till att jag tittar måste vara för att serien är så himla bra! 🤑
 
Jag tycker faktiskt att maktkampen mellan Chuck och Axelrod ska bli spännande att följa, och jag hoppas vi får se mycket av Axes stoltseringar med sina pengar - det är ju det roligaste av allt! Gillade t.ex. verkligen avsnittet i förra säsongen då han hade en privat spelning med Metallica, som han tydligen är bundis med.
I det här första avsnittet för säsongen är det tydligt att det är mycket som står på spel och att vi står inför en händelserik säsong. Den här texten var väl inte så givande, men jag vet inte riktigt vad mer jag ska skriva än förrän jag har sett mer av säsongen. Förväntningarna är ganska höga!
 
Bildkälla: IMDBIMDBIMDB
 


Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Jaa Big Little Lies var också för mig bättre än vad jag trodde att det skulle vara!

Svar: Härligt att höra!
seriereflektioner.blogg.se

Felicia    •     •   http://frokentv.se

jag har senaste halvåret verkligen älskar serier från showtime såå funderar på att kanske kolla in billions, hehe. Borde jag? :D. BLL såg jag på storskärm på bio så jag hoppas att det inte gjorde att serien kändes bättre än vad den är. Ska bli spännande att se avsnitt två alla fall :) gillade verkligen första. Jag har inte sett säsong 5 av girls än men har sett säsongerna innan.

Svar: Alltså Billions är jättenice tycker jag, det är svårt att finna en parallell till en annan serie då den är ganska unik! Billions är oerhört kvalitativ med bra skådespelarinsatser och en spännande storyline. Påkostat! :)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype