Veckans serier - v. 6

Då jag satt med ett grupparbete till sent igår kväll så kommer förra veckans serier upp idag! Jag skippar att recensera Modern Family, då det inte finns så mycket att säga om humorserien. Säg till om ni vill att jag ska skriva om den också i fortsättningen! Idag hade Girls premiär, så en recension om avsnittet kommer upp bland den här veckans serier, som nu får börja delas upp i två inlägg per vecka, då många av mina serier kommer att ha premiär nu framöver! 
 
 
Riverdale s1 e3 - "Chapter Three: Body Double"
Jag är så glad för att den här serien fortsätter att vara intressant och dramatisk. Som många andra seriebloggare har uttryckt det så är det verkligen en Betty & Veronica show och jag säger: Inte mig emot! Betty har varit den karaktär som har varit mest intressant för mig från dag 1. Det är roligt att det är hennes story som verkar få stort utrymme. Det var nästan "chilling" hur symboliskt och coolt det var när hon använde sin systers läppstift. Är det nu hon blir mer bad? 😈 Archie är inte så lame som många andra skriver, tycker jag. Han är den typiska pretty boy som får uppmärksamhet för sitt utseende. Han försöker alltså satsa på musikkarriären nu, trots att han säkert är ganska medelmåttig. Är man snygg kan det gå bra ändå. Klassiker! Jag tror i alla fall att han kan bli mer intressant i framtiden. Han är inte lika tråkig som Scott McCall är för mig i Teen Wolf. 
 
En annan parentes jag vill ta upp: teorin som formades i mitt huvud förra veckan verkar kunna hålla. Den innebär att Jason hade ett förhållande med Ms Grundy och sårade Polly. Han ville lämna Riverdale av oklar anledning. Han blev mördad av Polly som upptäcktes av sin mamma, som hjälper till att hålla det hemligt för att skydda sin dotter. Ms Grundy riktar in sig på Archie som också har rött hår, efter att Jason avslutat sin affär med henne efter att ha berättat allt för Polly. Det går ihop med att Jason skulle ha en mörkare sida, som Cheryl inte vet om. Jag tror alltså inte att det just var den hemliga listan som sårade Polly, åtminstone inte mest.
 
 
Suits s6 e13 - "Teeth, Nose, Teeth"
Ännu ett intressant avsnitt, trots att jag redan börjar sakna Jessica lite. Hon tillförde mycket dynamik och power! Tur att jag har Harvey Specter kvar, som ändå är mitt huvudsakliga intresse. 😍 Mike är lika irriterande som vanligt som nekar Harveys erbjudande och praktiskt taget spottar honom i ansiktet (låt mig upprepa: som vanligt), för att sedan komma "krypande" tillbaka och inse att Harveys idé nog inte var så dum ändå. Varför tycker jag ändå om Mike?! Det är nog för att han har fått Harvey's stamp of approval (referens: How I Met Your Mother)! I slutet säger Mike alltså ja och det tackar vi väl för! Hoppas de kan hitta något legit att stämma för bara, så de slipper hålla på med illegala grejer. Annars då? Jo, Louis  beyond orealistiska relation med Tara framkallar fortfarande cringe-känslor hos mig. The Donna var en löjlig grej och dessutom fick manusförfattarna Donna att hålla på med sexuella trakasserier och det är INTE okej eller klassisk Donna-stil. Det kändes bara fel. 😫
 
 
How to Get Away with Murder s3 e12 - "Go Cry Somewhere Else" 
ÄNTLIGEN kändes det lite bättre att titta på ett avsnitt av den här serien. 🤗 De två senaste avsnitten har bara varit fullständigt deprimerande. I och med att Wes kropp nu är försvunnen (först p.g.a. "slarv" MEN plot twist: är det egentligen Nate?) så skapas nya hopp om Annalises frikännande! Jag hade förresten fullständigt glömt att Nate kan vara inblandad i det hela! Var det så att han åkte hem till Annalise för att döda henne, men att det slutade med att han dödade Wes i stället? Man trodde ju först Nate som var den som hade dött, innan man fick se att det var Wes. Kommer ni ihåg hur mycket Nate var inne i rummet när obduktionen ägde rum? SKUMT. 😳
I övrigt måste jag tillägga att Michaela och Asher har sån sinnessjukt bra kemi. Det är oförklarligt. 
 
Bildkällor: IMDBIMDBIMDB


Lena    •     •   http://livinginfictionalworlds.blogg.se

Vad skönt att jag inte är den enda som tror att MS Grundy och Jason haft ett förhållande!

Svar: Aha, vi är flera som anar ugglor i mossen! Det är ju svårt att INTE tro att de har haft ett förhållande. Hans försvinnande är liksom väldigt mystiskt...
seriereflektioner.blogg.se

Lena    •     •   http://livinginfictionalworlds.blogg.se

Det var något som hon sa och sättet han gick i korridoren på och trodde han var kung över allt som bara sa något haha

Svar: Jag fattar! Låt oss se om våra teorier stämmer! ;)
seriereflektioner.blogg.se

Seriemorsan    •     •   http://seriemorsan.blogg.se

Ja, jag saknar också Jessica! Men vi får väl hoppas att det funkar ändå.

SV: Alltså, jag tycker det är för mycket velerier i serien. Det är ett på/av-förhållande i typ fem säsonger, de som arbetar för presidenten säger emot honom och gnäller (känns inte så realistiskt) och jag har helt enkelt tröttnat på allt onödigt drama och intriger.

Svar: Jag fattar! Drar mig lite för att börja kolla när det verkar vara en serie som inte kommer någon riktig vart!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype