Min boklista

 

Nu är ju detta en serieblogg, men faktum är att en del serier och filmer börjar som böcker. Vid sidan av mitt intresse för serier så har jag ett stort intresse för böcker som jag gärna vill dela med mig lite av, så jag tycker att den här listan som jag hittade på Felicias blogg kan vara ett trevligt och annorlunda inslag här på bloggen. Ni får gärna besvara några eller alla frågor själva i kommentarerna, då jag är nyfiken på om ni också läser. 

Senast utlästa bok: Tre systrar samt Körsbärsträdgården av Anton Tjechov. 

Läser just nu: 4-timmarskroppen av Tim Ferriss. 

Borde eller skulle vilja läsa just nu: Ett litet liv av Hanya Yanagihara ligger på min hylla med hundra någonting sidor lästa. Egentligen borde jag prioritera den framför annat, då jag påbörjade den redan i maj, men la ifrån mig den under sommaren. 

Bok eller annan kulturupplevelse jag mest ser fram emot i år: Den här är svår, då jag inte har så stor koll på boksläppen. Eller jo, jag ser fram emot Martina Johanssons bok Hormonbibeln för kvinnor: För kvinnor genom hela livet.

Senaste fådda bok: Det var faktiskt nu häromdagen, då jag fick Jenny Rognebys Leona. Tärningen är kastad, som mamma hade råkat köpa två exemplar av. 

Antal biblioteksböcker hemlånade: Inga biblioteksböcker hemlånade, men det lär ändras nu till hösten när kurserna drar igång.

När läste du senast en diktsamling? Det måste ha varit Leaves of Grass av Walt Whitman som jag köpte i Italien men avslutade här i Sverige någon gång i våras.

Så här håller jag koll på vad jag läst: Jag försöker helt enkelt att hålla det i huvudet.

Den tjockaste bok jag läst: Förmodligen den tjockaste Harry Potter-boken som ligger på 1000 sidor. 



Felicia    •     •   http://frokentv.se

kul att läsa din lista :D

Svar: Tack detsamma :D
seriereflektioner.blogg.se

Lena    •     •   http://nouw.com/moonshinelullaby

Roligt att läsa! :)
Längsta boken jag läst var Les Miserables på runt 1230+ sidor otroligt fin bok men alldeles för lång!

Svar: Wow, är den så lång? Då känns det mer bekvämt att titta på filmatiseringen, hehe :)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype