Filmer jag vill se

En gång i tiden uppdaterade jag flitigt om filmer jag såg och filmer jag längtade efter. Bloggen har mer och mer riktat in sig till enbart serier och anledningen till det är att jag helt enkelt knappt tittar på film längre. Det började i Italien, då jag inte gick på bio eftersom det var dubbat till italienska (ville, men det blev inte av), och sen jag kom hem har jag knappt sett några trailers. Jag har sett två filmer på bio i år: Kong: Skull Island och Dunkirk. Dunkirk skrev jag en recension om, Kong blev aldrig av. Jag tänkte försöka tända filmgnistan igen, så jag har spenderat lite tid med att titta på trailers för kommande filmer i höst. Följande fångade mitt intresse.
 
Murder on the Orient Express - 24 november
 
När jag var på Dunkirk sändes reklamen för filmatiseringen av Mordet på Orientexpressen, och jag blev hooked direkt. Det är nämligen en av de få filmer som i år visas i 70 mm-format, precis som Dunkirk. Jag bara måste se den här filmen på bio när den har premiär! Rätt vad det är så är vi inne i november, hörni.
 
Rebel in the Rye - premiär 15 september
 
Ingen har väl missat att J.D. Salinger var författaren till den kända boken Catcher in the Rye (Räddaren i nöden)? Nu kommer en biografisk film om författarens liv. Det låter lite halvspännande, men jag är framför allt intresserad på grund av att det är talangfulle Nicholas Hoult och Kevin Spacey i rollerna.
 
Fun Mom Dinner - 4 augusti
 
Den här komedin har redan kommit ut, men jag vill gärna se den eftersom Paul Rudd och Adam Scott verkar ha några små roller. Den har inte fått så bra betyg så jag har inga förhoppningar. 
 
A Family Man - 28 juli (USA)
 
Den här finns redan tillgänglig men det finns en enda anledning till att jag vill se A Family Man och den stavas G.e.r.a.r.d. B.u.t.l.e.r.! Även han har blivit gammal though, men ända sedan jag såg honom på riktigt i Central Park har han varit en crush of mine, haha. 
 
American Made - 25 augusti (18 augusti på IMAX)
  
Pengatvätt är ett populärt ämne i Hollywood just nu och man fortsätter rida på Escobar-vågen, nu med Tom Cruise i huvudrollen.
 
Home Again - 13 oktober
 
Följer Reese Witherspoon på insta och hennes reklam för den nya filmen Home Again har fått mig intresserad av den. Den verkar faktiskt vara bra romcom! 


Emelie    •     •   http://thoughtsbyem.com

Tror Home Again kan bli bra!! Älskar Reese!










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype