Behold! Exklusiva foton från s7 av Game of Thrones

 
Kommentar:
Trodde knappt det var sant när jag fick syn på dessa bilder på Facebook. 🤓 Känner att jag överväldigas av en hype omöjligt att tämja! 🤗 Efter en stunds behärskning inser jag något annat; jag kommer inte riktigt ihåg allt som har hänt! Jag har kommenterat avsnitten i detalj, men det har passerat mer än ett år sedan och jag är rädd att jag har missat något stort. Jag minns de stora dragen. Utifrån vad jag minns tänkte jag ändå komponera en lista med mina förhoppningar inför kommande säsongen, och några av punkterna kanske förefaller kontroversiella i något fans ögon.
 
😈 Jag vill att Cersei, efter alla sina förluster, drar fördel av sin hämnd och goes full psycho! Jag vill att hon blir svinond, helt enkelt. Nu när Ramsay är borta behöver vi en fallen hjältinna, som egentligen aldrig har varit god, men som ändå har väckt ett intresse hos publiken. Det intresset skulle nog öka om hon blev full-on evil.
 
😈 Det skulle vara maffigt att se Sansa utnyttja Littlefinger för att gagna makt, för att sedan - för att uttrycka det milt - göra sig av med honom.
 
👋 Jag har egentligen ingen förhoppning om att någon ska dö - tvärtom. Det är nästan allt för många karaktärer som har försvunnit. Om vi ändå ska gissa på vem som försvinner i den här säsongen (för någon lär det ju bli), vem ska vi gissa på då? Tror helt klart att Missandei riskerar att dö en ädel död, försvarandes sin Daenerys. Ser Davos är väl i någon mån tittarnas röst och spelar därmed en nyckelroll. Tror dock han också riskerar att försvinna. Jamie sitter nog inte helt säkert, heller. Vem sitter då säkert? Ska vi gissa på Cersei, Tyrion, Sansa, Jon Snow, Arya och Daenerys? Tycker du att jag är helt ute och cyklar? Let me know! 😅
 
Bildkälla/Image source: HBO


Towe    •     •   http://escapereality.se

Tycker det är svårt att gissa vem som ska dö denna säsongen. Förra säsongen var det lättare för då var det endel karaktärer som behövde försvinna. Men den karaktären jag nästan känner mig helt säker kommer dö denna säsongen är Littlefinger. Just för att det inte längre handlar så mycket om det politiska spelet som han är involverad i utan om kriget mot the white walkers. Och jag skulle älska att se Sansa förgöra honom.

Svar: Väldigt smart där angående Littlefinger :) Jag tror också han riskerar att dö, just av den anledningen du påpekar. Det är ju det stora kriget som väntar.
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Lääängtar sååå myyyycket!! GAH. Jag håller absolut med om Cersei, men jag antar att jag kommer ångra det när jag sitter där och skriker på henne på skärmen när säsongen slutligen anlänt.

Svar: Jaaaa, längtan är enorm :) Haha, visst kommer man göra det!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype