S7E7 PLL-teori: Vem är syskonet?

Kommer ni ihåg Charlottes dockhus? Om vi tänker oss att detta är Charlottes familj borde syskonet vara en pojke, om Charlotte är flickan, eller hur?
 
De mest intressanta teorierna just nu är ju 1. Vem är A.D.? 2. Vem är det andra syskonet? 3. Är A.D. det andra syskonet? Jag tänkte därför skriva lite kort om varje misstänkt person som kan vara det andra barnet eller A.D. (eller både och). Sen vill jag jättegärna höra vad ni tror och diskutera med er!
 
Är jag den enda som inte fattar hur Alison och Jason helt hade kunnat missa de gigantiska källardörrarna under alla år? Sen är jag helt övertygad om att källaren var A.D./Über A:s gömställe, INTE Jessicas (såvida hon inte är Über A)! Det var därför tjejerna fick det där meddelandet på skärmen i bilen om att de inte skulle få reda på vem A.D. är före dess att A.D. får reda på vem som mördade Charlotte!
 
Wren är syskonet?
Vissa påstår att det skulle kunna vara Wren men seriöst, han har ju brittisk dialekt och jag tror inte att den är fejk. 
 
Alison DiLaurentis är syskonet och/eller A.D.?
Att Ali skulle vara det andra barnet är ju lite intetsägande för då skulle man i princip bara konstatera "jaha". Däremot skulle det kunna förklara varför Ali är A.D.! Jessica tog ju allt från Mary, tydligen. Det kan vara därför hon vill hänga kring Ali hela tiden nu. Kolla på videon nedanför och se om du själv tror att Ali är A.D. Jag tror det! 
 
 
Sara Harvey är syskonet?
Sara Harvey är blond och har varit mystisk hela tiden. Nu är hon död. Kan hon vara syskonet, d.v.s. Marys biologiska barn?
 
Jenna Marshall är syskonet och/eller A.D.?
Jenna Marshall skulle lätt kunna vara adopterad och att hon har haft en misstänksam roll genom alla år kan ha att göra med hennes sökande efter sin biologiska mamma. Kanske vet hon något? Kanske är Jenna A.D. eller Über A? 
 
Noel Kahn är syskonet och/eller A.D.?
Noel är definitivt mystisk och vem var den där kvinnliga doktorn han pratade i telefon med? Jag minns knappt Noels storyline så ni får gärna hjälpa mig här om ni kan. 
 
Spencer Hastings är syskonet?
En teori säger att Spencer skulle vara Marys barn, eftersom hon var den första som Mary besökte (egentligen skulle hon hälsa på föräldrarna men fick komma in på en kopp te). Dessutom sa hon "I've met you before but you wouldn't remember". Jag tror personligen inte på den här teorin men det kan vara bra att nämna.
 
Aria... Drake (A.D.)?
Om Aria är det andra syskonet tycker jag synd om Jason. Det skulle innebära att han har hånglat med två i familjen så att säga, haha! Men att Aria skulle vara det andra syskonet samt A.D. är så himla långsökt! Nej, det köper jag bara inte. Hon har varit alldeles för inblandad i det hela och det skulle inte vara trovärdigt att hon skulle ha så mycket makt och resurser.
 
Archer Dunhill är A.D.? 
Archer sägs ju ha fångats på kamera o.s.v. efter sin död men tjejerna grävde upp hans grav och fann honom där så vem det än är som är Archer så kan den personen bara ha tagit hans identitet. 
 
Den teori jag tror mest på är att Ali är A.D. och syskonet. I andra hand tror jag att A.D. är mannen i videon nedanför.
 
 
Det här klippet visar ganska bra Wrens eventuella inblandning i hela A-historien: Han medverkar i A-teamet. Speciellt hans konversation med Mona i slutet är mycket intressant.
 
 
Jag vill även nämna att jag läste en teori om att Jessica skulle utge sig för att vara sin syster Mary, men det låter en aning för knäppt... Det där med att hon gjorde Jessicas specialitet Beef Wellington ska dock vara en ledtråd i den här teorin. 
 
En annan sak jag vill nämna är att Ezra, i veckans avsnitt, väldigt tydligt sa till Aria: YOU didn't kill Sara. *Paus* Did you? Alltså, sättet han sa YOU på fick mig nästan att tro att det var inte Aria som hade dödat henne utan det var han och att han därför ville fly landet och gifta sig med Aria. Varför han nu skulle göra det!! 
 
En tredje sak: Dejtade Jason och Aria nyligen eller? Alltså, de hade ju en liten fling en gång men sättet de pratade på nu fick mig att tro att det hände under dessa fem år. Han visste ju att hon hade dejtat Liam så kanske träffade hon Jason dessförinnan? 
 
Jag avslutar med en promo inför nästa veckas avsnitt.


Emelie    •     •   http://gothamalley.blogg.se

Åh vill komma hem och se det senaste avsnittet!

Svar: När kommer du hem?
seriereflektioner.blogg.se

Felicia    •     •   http://frokentv.se

Jag tyckte dem slutade så konstigt med Andrew. Sista scenen han var med i satt han typ vid en dator å såg ut som han var helt inblandad men nu har han ju inte varit med på ett tag, hmm. Tror ändå att de kan va han om han dyker upp.

Svar: Hmm, jag minns inte hur hans sista scen såg ut men jag tänkte på Andrew. A.D. skulle ju kunna vara Andrew Drake - ja. Charles/Charlotte hängde ju vid Campbell-farmen när de var små.
seriereflektioner.blogg.se

Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Kom hem idag!

Svar: Yay! Hoppas du har haft det bra :D
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype