Veckans serier - v. 39

Bildkälla/Image source: HTGAWMsource on Tumblr
 
How to Get Away with Murder - season 2, episode 1 *säsongspremiär*
Äntligen är HTGAWM tillbaka! Jag fastnade inte så värst mycket för första säsongens avsnitt men ju mer jag fick se av serien, desto mer fastnade jag för den. Säsong två har ett väldigt starkt premiäravsnitt och jag är inte besviken. Det är den ena plot twisten efter den andra. Obs! Spoilervarning:
 
Annalise kontaktar en gammal kursare från Harvard Law School som sedan visar sig vara Annalises gamla ex-flickvän som hon lämnade för Sam. Drama! Hoppas att vi får se mer av deras komplicerade relation. Rebeccas mördare visar sig vara ingen mindre än svårlästa Bonnie. Wes är alltså inte mördaren, som man som tittare först misstänkte. Frank fortsätter att vara creepy. Connor visar sitt stöd för Oliver som har testats positivt för HIV. De är utan tvekan seriens gulligaste par!
 
Allmänt om karaktärerna
Annalise är en komplicerad karaktär som man i ena sekunden sympatiserar med, för att i nästa stund tycka att hon resonerar helt sjukt. Det verkar som att allt hon gör är för något högre, objektivt syfte. Det som är synd med HTGAWM är att det finns ytterst få personer som det är lätt att sympatisera med. Jag ogillar många karaktärer och är helt neutral till de flesta. Min absoluta favorit är Connor. That's about it. Annalise är cool och okej för det mesta men samtidigt lite creepy mest hela tiden. Mina "hat"-objekt är Frank, Wes och Bonnie. Ganska många, med andra ord. Anledningen till att jag hatar Frank är för att han mördade Lila, anledningen till att jag hatar Wes är för att han är så MENLÖS, tråkig, egocentrisk och allmänt jobbig, och varför jag hatar Bonnie är för att hon iskallt mördade Rebecca samtidigt som hon predikade att hon själv hade haft ett jobbigt förflutet men inte använde det som en ursäkt för att skada andra. Yeah, right!
 
I slutet av avsnittet får vi se ett ögonblick som utspelar sig två månader in i framtiden. Det hörs ett pistolskott och vi får se en jäktad Wes springa ur bild. Mystiskt! Vem är det som blev skjuten? Kameran rullar in genom ett fönster och vi får se en flämtande Annalise ligga på golvet med ett stort, blödande sår i bröstkorgen. Herregud! Vad hände som ledde till det här? Var det Wes som sköt Annalise? Varför?! 
 
Bildkälla/Image source: modenfamily on Tumblr
 
Modern Family - season 7, episode 1 *säsongspremiär*
Spoilervarning!
Modern Family är ännu en höstpremiär som jag har sett fram emot! Tänk att vi redan är inne på säsong 7! Det känns som att det här är en serie som kan få hur många säsonger som helst. Skämten håller fortfarande och handlingen är just nu väldigt spännande. Det är liksom inte bara olika skämtsamma avsnitt utan nu får vi även följa relationen mellan Haley och Andy. Kommer de att bli tillsammans? Dessutom är det spännande att Alex ska börja i college och försöka behålla sitt förhållande med den där killen (vad heter hennes pojkvän egentligen?). Vi får hålla tummarna för kärleken!
 
 
 Bildkälla/Image source: http://screamqueensfox.tumblr.com/
 
Scream Queens - season 1, episode 1 and 2 - *ny serie*
Mitt första intryck av Scream Queens var överlag bra. Första minuterna tänkte jag mest "meh", men efter att ha sett klart de första två avsnitten står det klart för mig att det har gjorts en bra avvägning vad gäller parodin. Det blir löjligt men inte så pass att man tröttnar. Det är verkligen överdrivet vad gäller reaktioner, beteende, kläder och allting, men det är samtidigt en stämningshöjare! Dödsfallen är många och dödsscenerna är ganska blodiga. Det är imponerande hur många kända skådespelare de har lyckats klämma in i en enda serie, jag tänker mig att produktionen måste vara påkostad. Chanel #5 är ju ingen mindre än Abigail Breslin som är känd från bland annat Allt för min syster. Därutöver medverkar Emma Roberts (Julia Roberts brorsdotter och dotter till Oscarsnominerade Eric Roberts), Ariana Grande, Lea Michele, Nick Jonas, Diego Boneta, Oliver Hudson och legenden Jamie Lee Curtis.
 
Rekommenderar jag serien? Det är svårt att säga baserat på endast två avsnitt men jag skulle nog tipsa alla om att spana in de första två avsnitten som finns tillgängliga. 
 
 
Ikväll sänds de två nya serierna Blood & Oil och Quantico i USA, så de kommer att finnas tillgängliga för oss i Sverige fr.o.m. i morgon. Jag har tenta på tisdag och kommer därför inte att se avsnitten förrän jag har gjort tentan - alltså kommer det en update senare i veckan. Övriga serier som kommer tillbaka ikväll är Once Upon a Time, The Simpsons, Brooklyn Nine-Nine, Family Guy och Last Man on Earth.











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype