Filmrecension: Mystic Pizza

Bildkälla: cinefiloamador on Tumblr
 
Titel: Mystic Pizza (svensk titel: Tre tjejer)
År: 1988
Genre: Komedi, drama, romans
Skådespelare: Annabeth Gish, Julia Roberts, Lili Taylor, Vincent D'Onofrio, Conchata Ferrell
Betyg på IMDB: 6.2/10
Mitt betyg: 7/10
 
Handling
Tre unga tjejer, som är bästa vänner, jobbar på en lokalt känd pizzeria och funderar kring framtiden.
 
Bildkälla: cinefiloamador on Tumblr
 
Min recension
Det var av en ren slump som jag tittade på den här filmen igår! Det visade sig vara en riktigt mysig feel good-film med en massa nu kända ansikten i några av deras tidigaste roller. Bland annat har vi superstjärnan Julia Roberts som spelar den något rebelliska och självsäkra Daisy Arujo, Annabeth Gish i rollen som Daisys syster Kat Arujo och deras gemensamma kompis Jojo, spelad av Lili Taylor. Lite rolig kuriosa för alla seriefans är att ni känner igen Annabeth Gish från Pretty Little Liars där hon spelar Dr. Anne Sullivan. En annan seriekändis är den gulliga restaurangägaren Leona. Hon spelas av ingen mindre än Conchata Ferrell, även känd som städerskan Berta i 2 1/2 män!
 
Jag blev så positivt överraskad av den här filmen då jag aldrig har hört talas om den tidigare. Den skildrar den naiva ungdomen i sin renaste, drömmande form. För sin genre är den definitivt värd 7 av 10 i betyg, om inte mer.
Utan att avslöja för mycket kan jag säga att det här är en klassiker som alla borde se!











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype