Filmrecension: Horrible Bosses 2

Bildkälla: entertaintheidea
Titel: Horrible Bosses 2
År: 2014 (biopremiär 5 december 2014 i Sverige)
Genre: Komedi
Skådespelare: Jason Bateman, Chris Pine, Christoph Waltz, Jason Sudeikis, Jennifer Aniston, Kevin Spacey, Charlie Day, Jamie Foxx, Jonathan Banks
Betyg på IMDB: 6.5/10
Mitt betyg: 6.5/10
 
Filmen är en uppföljare till komedin Horrible Bosses där vi fick se killarna Nick (Jason Bateman), Kurt (Jason Sudeikis) och Dale (Charlie Day) få nog av trakasserier från sina hemska chefer, varpå de bestämde sig för att
"göra sig av" med sina problem. I uppföljaren har de startat en ny verksamhet där de tillverkar en speciell produkt som de erbjuds producera för ett mycket framgångsrikt företags räkning. Saker och ting går inte riktigt som tänkt och killarna blir indragna i ett kidnappsscenario som går helt snett.
 
 
Min recension
Här erbjuds vi alltså en lovande uppföljare till den stora succén Horrible Bosses. Även om den första filmen var stjärnspäckad, med bland annat Jennifer Aniston, Kevin Spacey och Jamie Foxx, så får vi nu ytterligare tillskott i form av Chris Pine och Christoph Waltz (och Jonathan Banks från Breaking Bad och Better Call Saul)!
 
Ärligt talat så tyckte jag att första filmen var riktigt rolig! Jag har sett den första filmen tre gånger men det är inte alltid jag fastnar för den här typen av komedi.
Det handlar nog om att jag på senare år har tröttnat på att ha matats av en rådande manstrend i TV
(att alla liknande komedier utspelar sig från mäns perspektiv). Det är inget fel på den saken i sig,
men att det innebär samma sak varje gång och att det är allt som erbjuds, gör att det blir svårt att hålla intresset uppe.
 
 
Nu ska jag dock inte förstöra några förväntningar. Horrible Bosses 2 är faktiskt sevärd.
Förvänta dig inget annat än en storyline som nästan helt liknar allt annat vi har sett inom den här genren.
Det behöver dock inte vara dåligt. Är det så att du sitter hemma en fredag och vill bli underhållen
utan att behöva tänka på eller reflektera det minsta över vad som sker (ärligt talat, det behöver nog de flesta
av oss slippa emellanåt efter stressiga veckor), då är Horrible Bosses 2 ett utmärkt val.
Alla skådespelare gör ett bra jobb och visar att varje karaktär har sina utmärkande drag.
Det är nog grejen att det är så många A-kändisar som gör så bisarra grejer som gör att det blir roligt.
Det finns inte så mycket att säga utan att avslöja för mycket av handlingen.
Jag säger som jag brukar: Se den, skapa dig en uppfattning och kommentera vad du tyckte!
 
 


Emelie Appelblad    •     •   http://emelieappelblaad.blogg.se/

Den är helt klart sevärd men jag tyckte också att ettan var bättre och har hunnit, under tiden från ettan till tvåan ledsna på denna typ av komedier










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype