Veckans tema: Julen

Det här är veckans temainlägg i samarbete med följande bloggar:
Felicia som bloggar på frokentv.se
Elsa som bloggar på gillafilm.se
Julia som bloggar på juliasnerdrom.blogspot.se
Emelie som bloggar på gothamalley.blogg.se
Klicka och läs hur de har tolkat veckans tema♥
 
Med det här inlägget vill jag passa på att hälsa mina läsare en riktigt god jul! Nu tar bloggen julledigt i några dagar. Här får ni en del tips på filmer som jag tycker är sevärda i jul.
 
Julens bästa filmer
Några utvalda favoriter
 
Ängel i New York
Paul Walker, Penelope Cruz, Susan Sarandon.
 
Jack Frost
Michael Keaton, Kelly Preston, Joseph Cross. 
 
Julfritt (Christmas with the Kranks)
 Tim Allen, Jamie Lee Curtis, Dan Aykroyd, Erik Per Sullivan.
 
Just Friends
Ryan Reynolds, Amy Smart, Anna Faris
 
Love Actually
Bill Nighy, Colin Firth, Liam Neeson, Emma Thompson, Kris Marshall, Martin Freeman, Kiera Knightley, Andrew Lincoln, Hugh Grant, Martine McCutcheon.
 
The Holiday
Cameron Diaz, Jude Law, Kate Winslet, Jack Black.
 
Ensam Hemma 2
Macaulay Culkin, Joe Pesci, Daniel Stern, Catherine O'Hara.
 
Borta Bäst, Hemma Värst
Vince Vaughn, Reese Witherspoon, Robert Duvall, Jon Voight, Jon Favreau, Kristin Chenoweth.
 
Medan Du Sov (While You Were Sleeping)
Sandra Bullock, Bill Pullman, Peter Gallagher.
 
Några övriga julfilmer som är värda att nämna
Tomten Är Far Till Alla Barnen
En Julberättelse
Ensam Hemma
Grinchen - Julen Är Stulen
Elf
Ett Päron Till Farsa Firar Jul
Klappjakten
Fred Claus
Välkommen Till Familjen (The Family Stone)
Nu Är Det Jul - Igen (The Santa Clause)
Surviving Christmas
 
 


Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Mycket tips! Har egentligen knappt hört talas om dem på den övre halvan!

Svar: Kul! Det är inte alltid lätt att hitta filmer som folk inte har sett!
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

The Holiday är ju så mysig! Har sett den ett antal gånger redan :)

Svar: Verkligen mysig! Jag tycker att alla skådisar är så perfekta i filmen också :)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype