Liten update om planer för bloggen

Bildkälla/Image source: We Heart It
 
Hej ni tappra läsare som tittar in här trots att uppdatering inte sker så ofta. Det har varit sommar, det har varit jobb och serierna jag ser är enbart några få. Det är bara Pretty Little Liars och Teen Wolf som jag följer som är aktuella, annars är det mest små maratonprojekt med gamla serier (Twin Peaks, Parks and Recreation m.fl.) som jag har "jobbat" med i sommar. Så är det ju, på sommaren vill man njuta av allt annat som finns att erbjuda, när hösten och vintern kryper på så är det hur mysigt som helst att sitta ihopkurad inomhus framför det späckade utbudet av höstserier. Misströsta därför inte om ni vill se bättre uppdatering, det kommer!
 
Under nästa vecka så sker något väldigt spännande för min del: Jag ska åka till New York! Vilken bättre film- och seriestad finns det här i världen? Jag har små äventyr planerade till kända SATC- och How I Met Your Mother-platser. Visserligen är det mesta i How I Met Your Mother påhittade platser (MacLaren's Pub, the Arcadian m.m.) men Empire State Building är ju inte det, så kanske står jag och pratar och klappar henne precis som Ted...! 
 
Det skulle vara så kul att få lite tips från er läsare, både ni som har varit i New York och ni som vill åka dit, om platser, caféer, föreställningar eller vad som helst som man bara måste se!


felicia    •     •   http://frokentv.se

åh vad roligt!! :D skq fundera om jag kommer på något

Svar: jaaa :D tack, jag åker i morgon! om du kommer på något får du kommentera igen :)
seriereflektioner.blogg.se

Karin    •     •   http://karinsuniversum.blogg.se/

Åh, älskar New York. Var där 2012 och vill verkligen tillbaka. När jag var där letade jag upp Blair Waldorfs lägenhet!

Det jag kan tipsa är egentligen att "suga in" staden. Frihetsgudinnan är inte direkt superkul. Haha! Central Park är mysig att gå i och Rockefella Center är bra om man vill ha bra utsikt!

Skulle även säga att om man går bortom de "turistiga" ställena så hittar man väldigt fint. Bara att gå där Waldorfs huset så försvinner mycket turister. Samma egentligen med East Village. Superfint!

Annars: http://sandrabeijer.se/2012/01/10/a-guide-to-new-york/

Svar: Tusen tack, vilka underbara och bra tips! Jag ska verkligen kolla in guiden du länkade också :)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype